Tehnologija /

Paralelni svetovi

Audi A6, kakršnega poznamo danes, bo seveda še dobil naslednika. Toda skoraj hkrati bo na trgu istoimenski povsem električno gnan model osupljivih oblik ter izjemnih zmogljivosti, in kar je še pomembnejše – z ničelnim izpustom.

Paralelni svetovi

Pri Audiju so prvi val elektromobilnosti pričakovano in glede na prodajne številke tudi logično usmerili v SUV-modele. Od predstavitve e-trona so minila že skoraj štiri leta. Toda ne glede na priljubljenost vsega, kar vsaj malo spominja na terenski videz, pri znamki niso pozabili na limuzinski in kombijevski del svoje ponudbe v srednjem razredu. Kako tudi bi, ko pa ta segment negujejo že vse od leta 1968, sprva z Audijem 100, pozneje pa z A6.

In tako je novi A6 Avant e-tron že ugledal luč sveta, resda še v konceptni izdaji. Njegove mere so impozantne, saj je zrasel na skoraj pet metrov, ponaša pa se z osupljivo mehkimi in tekočimi potezami, medtem ko kratki previsi in blago padajoča strešna linija ter visoki boki nakazujejo več kot le za ščepec dinamičnosti. Pri Audiju sicer uradno še niso sporočili datuma predstavitve serijskega avtomobila, toda gre za model, ki je že precej blizu serijski proizvodnji.

A6 bo prvi model znamke, konstruiran na novi platformi za električna vozila, imenovani PPE (Premium Platform Electric). Pri Audiju so jo snovali skupaj s kolegi iz Porscheja (tam bo na njej kot prvi menda nastal Macan). Z baterijo v dnu, med obema osema, povzema zgradbo rolke, hkrati pa je tudi zelo prilagodljiva in omogoča številne nadgradnje. Osnovni modeli, ki bodo nastali na tej platformi, bodo imeli motor nad zadnjo osjo, ki bo poganjal zadnji kolesi. Močnejše verzije – in zagotovo pride na vrsto tudi RS – pa bodo nad prednjo osjo imele še dodatni motor. Seveda, saj je to Audi in zato je pogon quattro samoumeven.

O največji sistemski moči koncepta A6 Avant e-tron pri Audiju še ne govorijo (šušlja se o 350 kilovatih oziroma 476 konjskih močeh), a do hitrosti sto kilometrov na uro naj bi pospešil v manj kot štirih sekundah! Tudi drugih tehničnih podatkov o pogonu še niso objavili. Je pa že zdaj jasno, da je s platformo PPE povezana 800-voltna napetost sistema, kar pomeni, da je baterijo, za katero pravijo le to, da bo njena zmogljivost okoli sto kilovatnih ur, mogoče polniti tudi hitreje. Največja polnilna moč je 270 kilovatov, tako da se bo baterija lahko v desetih minutah, torej v času, ko voznik na hitro popije kavo, napolnila za 300 kilometrov vožnje, v zgolj 25 minutah pa od 5 do 80 odstotkov. Seveda vse te številke držijo, samo če gre za hitro DC-polnilnico z ustrezno močjo (denimo Ionity), sicer pa bo lastnik tega Audija lahko polnil tudi na počasnih polnilnicah z izmeničnim tokom do moči 22 kilovatov. Znan pa je tudi že ciljni doseg Audijevega novinca – z enim polnjenjem naj bi bilo mogoče prevoziti resnih 700 kilometrov.

Platforma nove dobe

PPE je prva platforma, zasnovana za namestitev v celo vrsto avtomobilov, vključno s SUV- in CUV-modeli z veliko oddaljenostjo od tal, pa tudi z limuzinami. Tudi te – na primer serija Audi A6 – so del Audijeve ponudbe. Obstajajo pa še načrti za razširitev v segment B, ki je za znamko že desetletja tržno največji. In tudi ko gre za vrhunski segment D, je PPE odlična tehnološka platforma za nadgradnjo. Na ta način bo Audi lahko dosegal tudi kupce, ki si želijo zmogljivih električnih klasičnih limuzin in Avantov v segmentih B in C.

Ples luči

Audijev svetlobni podpis bo spet igral pomembno vlogo pri določanju identitete avtomobila. Žarometi so opremljeni z matrično LED-tehnologijo, ki omogoča najboljšo možno prilagodljivost prometu in vremenskim razmeram, zadaj pa gre za tehnologijo organskih LED-svetil. Ob tem so v boke avtomobila vgrajeni trije močni LED-projektorji, ki tla pred potniki spremenijo v razkošno predstavo svetlobnih učinkov, to pa avtomobil kombinira s pozdravnim nagovorom. Tak projektorski način je uporaben tudi pri komunikaciji z drugimi udeleženci v prometu. Avto tako lahko denimo obvesti kolesarja, da bo voznik odprl vrata. Podobno lahko smer nakazujejo tudi projektorji v vsakem kotu avtomobila, ki pomagajo smernikom. Zadnje OLED-luči pa delujejo kot zaslon, na katerem je mogoče prikazati brez števila možnih pozdravnih podpisov in prikazov, in to v 3D-tehniki.