Vozila /

Več kot Passat nove dobe?

Prvi globalni model z baterijskim električnim pogonom v zgornjem srednjem razredu pomeni za Volkswagen nov korak proti elektrifikaciji znamke. Sodobni pogonski sistemi, izpiljena aerodinamika in optimizirana poraba so garancija za doseg do sedemsto kilometrov.

Več kot Passat nove dobe?

ID.7 bo tako samozavestno nagovarjal predvsem tiste zahtevne stranke, ki so se doslej električnemu pogonu izogibale zaradi strahu pred omejenim dosegom. Ob sedemstotih kilometrih z enim polnjenjem bi morali tovrstni strahovi postati stvar preteklosti.

Za ID.7, ki se je rodil iz konceptnih modelov ID. VIZZION in ID. AERO, so pri Volkswagnu na svetovni predstavitvi dejali, da je to Passat nove dobe in hkrati še veliko več. Da so ga tudi sami primerjali z legendo, ki je skoraj sočasno zaživela v novi generaciji, je za novinca precejšen kompliment. Na ceste se tako podaja z zahtevno nalogo – upravičiti primerjavo z modelom, ki je Volkswagnu prinesel slavo v srednjem razredu.

Največji, prvi

ID.7 je z dolžino 4,96 metra največji med vsemi, ki so bili narejeni na znani platformi MEB. Je tudi prva limuzina s to platformo, hkrati pa bo prvi, ki bo uporabljal komponente nadgradnje te prilagodljive modularne zgradbe, imenovane MEB+ (vmesna faza na poti do novega sistema SSP). Sem gre šteti predvsem pogonski sklop, ki je povsem nov, sestavljen pa je iz motorja, nameščenega na zadnji osi, ki zmore moč do 210 kilovatov (286 konjskih moči) in resnih 550 njutonmetrov navora (odvisno od prestavnega razmerja), inverterja, kombiniranega oljno-vodnega hladilnega sistema ter enostopenjskega menjalnika.

O zmogljivostih nove petvratne limuzine sicer vsaj uradno ni še nič znanega. Ve pa se, da bo z najboljšo baterijo mogoče z enim polnjenjem prevoziti do sedemsto kilometrov. Na voljo naj bi bili sicer dve: zdaj najzmogljivejša baterija s kapaciteto 77 kilovatnih ur (neto) in nova s kar 86 kilovatnimi urami. Trenutno tudi MEB+ še vedno temelji na 400-voltni tehnologiji, kljub temu pa pri Volkswagnu obljubljajo velike polnilne hitrosti. Kjer bo to omogočala polnilna infrastruktura, naj bi bila moč polnjenja do dvesto kilovatov.

Do sredine leta 2024 naj bi ID.7 sledila še dvomotorna različica GTX, pri kateri naj bi se moč motorja povzpela do 250 kilovatov (340 konjskih moči). Kaj vse je še mogoče, pa so pri Volkswagnu že nakazali z vznemirljivo študijo športne limuzine ID.X Performance. Inženirji so iz obeh motorjev iztisnili izjemnih 411 kilovatov (558 konjskih moči), karoserijo spustili za 60 milimetrov in jo ustrezno razširili za 80 milimetrov širše koloteke. Drži, tudi e-pogon je lahko še kako razburljiv!

Izpiljena aerodinamika, daljši doseg

Pri Volkswagnu so še posebej ponosni na aerodinamiko, ki je izpiljena do potankosti in v veliki meri vpliva na doseg. Elegantne tekoče poteze petvratnika so takšne tudi zato, da se dosega ustrezen količnik zračnega upora, h kateremu prav tako prispevajo še položno vetrobransko steklo, zračne zavese za usmerjanje toka zraka okoli koles, posebna platišča, povsem prekrito dno, zadnji difuzor in spojlerski zavihek na petih vratih. Končne številke so impresivne: količnik zračnega upora je med 0,23 in 0,24 (odvisno od opreme), kar je najboljši rezultat med modeli ID.

Medosna razdalja Volkswagnovega električnega novinca meri skoraj tri metre, zato je jasno, da je prostor, namenjen potnikom (in prtljagi), precej razkošno odmerjen. Tudi sicer je notranjost zasnovana na novo, poudarek pa je na kvalitetnejših materialih in dobrem počutju potnikov, h kateremu prispevajo nov inteligentni sistem vpihovanja zraka, masažni sedeži (v vsakem je dvanajst zračnih blazin) z zračenjem in gretjem, dodelana ergonomija ter enostavnost upravljanja. Sem sodi tudi novi infozabavni sistem MIB4 s kar 15-palčnim osrednjim zaslonom, dodatnimi funkcijami in osvetljenimi drsniki.

Sedmica bo z naprednimi asistenčnimi funkcijami vozniku olajšala nekaj vsakodnevnih bremen, in to predvsem pri samodejnem parkiranju ter pri vožnji in prehitevanju na avtocesti, sistem Travel Assist pa bo lahko podatke za pomoč vozniku črpal tudi iz oblaka.