Aktualno

Ljudje so žejni dobrih vin

05. sep 2017

Njihovo poslanstvo je združevanje vinske raznolikosti Slovenije. Jože Koželj, ki že četrt stoletja trguje z vini, s posebno strastjo govori o neverjetno lepih vinogradih slovenske Istre, Vipavske doline, Brd, o malvaziji, rebuli, zelenu, pineli pa o štajerskih sauvignonu, renskem rizlingu, modri frankinji in rumenem muškatu ter šiponu, o dolenjskem cvičku in bizeljskih vinih... »Po vsej Sloveniji imamo tudi že penine, skoraj vsak vinar ima svojo,« ponosno pove eden od naših redkih strokovnjakov za trgovino z vinom. Vihar okoli zaščite slovenskega terana vidi drugače: »Boljše reklame si ne bi mogli naročiti,« pravi na sedežu podjetja v Komendi, v vzorno urejeni vinoteki, odličnem veleposlaništvu vinorodne Slovenije.

Bolj ali manj vse, kar se pridela v Sloveniji dobrega vina, je pri Koželjevih, od 750 do 900 različnih etiket, kakšna šestina je tujih, kot pravi Jože, so bolj »za začimbo«. Drugo vinoteko imajo na Dvornem trgu v Ljubljani, poleg Dvornega bara, s katerim odlično sodelujejo. »Pri nas si kupec lahko vzame čas, nekatera vina lahko seveda poskusi, predvsem pa se lahko zanese na naše nasvete,« pravi Jože. Čedalje več vina prodajo preko spleta, a se ta Koželju zdi smiseln le za kupca, ki ve, kaj želi kupiti, sicer pa je zanj vino simbol resničnosti, čutov, ne pa virtualnega sveta.

 

Ponudijo lahko res najboljše

V vinoteki se dogajajo tudi posebni »obredi« ustvarjanja vinskih kart za restavracije. Prva leta je Hiša dobrih vin največ dobavljala velikim trgovcem, zdaj že dve tretjini prodajo restavracijam in individualnim kupcem. »Moda boljših vin, ki jih ponujamo, se širi bolj v restavracije, vse več se dobrega vina spije tudi ob druženjih doma,« pojasnjuje Koželj. Želi si, da bi restavracije, ki jih oskrbuje z vini, obogatile svojo ponudbo posameznih sort in vinarjev, še posebej vrhunskih, dražjih znamk. »Ljudje so žejni dobrih vin,« pravi direktor Koželj. »Kultura druženja ob dobri hrani in vinu se veselo razvija, tuji obiskovalci pa pogosto dobro poznajo svetovno vinsko ponudbo, zato potrebujejo izbiro s poudarkom na najboljših slovenskih vinih.«

Veliki gostinci in vodje restavracij po navadi enkrat na leto obiščejo Hišo dobrega vina, kjer jim pripravijo slepe pokušnje izbranih sort in etiket, na osnovi mnenj in ocen pa potem sestavijo optimalno vinsko karto. »Naša prednost je, da imamo veliko izbiro. Od posameznega vinarja lahko ponudimo res najboljše. Če kakšno vino ne gre, ga zamenjamo,« pravi Jože Koželj. 

Edina skrivnost uspešnega poslovanja njegovega podjetja, v katerem dvanajst zaposlenih ustvari približno pet milijonov evrov letnega prometa, je, da imajo radi svoje delo, ki ga opravljamo s spoštovanjem do vinarjev in kupcev.

»Gre za obojestransko spoštovanje. Vsi vinarji imajo enake pogoje, zemljo, trto in človeško roko. S tem ustvarjajo svoj čar vina. Mi moramo biti le dobri na terenu in njihovo iskrenost ter miselnost prodati naprej,« pravi Koželj.

 

Z dobrim vinom raste ves kraj

Koželjevi iz Komende so še en dokaz, da je prihodnost Slovenije v družinskih podjetjih: Jože skrbi za posel, njegova žena Jana strogo in dosledno vodi finance, hči Lucija, bodoča ekonomistka, zelo veliko pomaga pri trženju in marketingu, sin Rok, študent na fakulteti za strojništvo, pa ima tudi resne naloge. Z njegovo pomočjo bodo izdelovali vinske dekanterje za točenje večjih, steklenic. Posebej je zanimiv sistem nove vinske vitrine, ki z natančnim oblikovanjem omogoča pravilno hlajenje in zorenje vina. Primerna temperatura, nespremenjena lega steklenic in zaščita pred močno svetlobo omogočajo idealne življenjske pogoje za vino, ki se ne pokvari niti potem, ko je v vitrini odprto. Inovativna Koželjeva vitrina je idealna za gostince, vinarje, vinske hiše in hotele, ki lahko tako ponudijo gostom tudi najkakovostnejša vina na kozarec. »S tem bodo boljša in dražja vina postala dostopnejša širši množici ljudi,« pravi Koželj. »Z napravo bomo poskusili prodreti v svet.«

V Hiši dobrih vin nastaja tudi premični vinski bar. »Uporabljali ga bomo za dogodke in promocijo posameznih vinarjev ali pa za predstavitve vinskih kart. S tem želimo izboljšati vinsko kulturo lokalov po Sloveniji, ki večinoma ponujajo le eno belo in rdeče vino ter eno znamko penine,« pojasnjuje trgovec. Tak korak je nujen tudi zato, ker so vinogradniške kmetije v zadnjih dveh desetletjih v razvoju preskočile za celo stoletje, nadaljuje Koželj. »Vinarji so neverjetni garači, ogromno so vložili v infrastrukturo, mladi so šolani in z njihovim znanjem vse skupaj napreduje. Zato moramo biti še bolj ponosni na slovenska vina.«

Čedalje več je vin, ki jih odlikuje harmoničnost, prava doza sadnosti in segment alkohola, prava svežina ekstraktov. Čedalje več restavracij in hotelov, predvsem v Ljubljani, tudi širi ponudbo slovenskih vin. »To je seveda zanimivo za turiste,« pravi Koželj. »Tu, v Komendi smo zelo blizu središča dogajanja, Ljubljana je turistično in kulinarično najzanimivejša, velik potencial ima tudi Gorenjska.« Bled, Bohinj in Kranjska Gora imajo po njegovem mnenju sicer še ogromno rezerve, vendar pa bi morali potencial vinskega turizma razvijati v celotni Sloveniji, ob podpori politike, predvsem ministrstev za turizem in gospodarstvo.

»Tujci morajo najprej priti k nam, da vidijo našo lepo in raznoliko pokrajino, potem bodo pripravljeni tudi kupovati slovensko vino, ki jim ga bomo izvažali,« pravi Koželj. »Z razvojem turizma, kulinarike in dobrih vin raste ves kraj. Vsaka pokrajina zasluži svojo pozornost in vsak vinar se trudi. Pri nas ne obstajajo dobra in slaba vina, obstajajo le všečna in bolj všečna vina,« pravi Jože Koželj.

 

Vinski festival

Hiša dobrih vin priredi vsaki dve leti festival, na katerem se vinarji predstavijo povabljenim lastnikom in vodjem restavracij ter natakarjem. Letošnji, sedmi po vrsti, bo 11. septembra na Brdu pri Kranju.

»Na našem festivalu so prisotni vsi pomembni slovenski vinarji,« pravi Koželj, ki meni, da je najpomembnejše načelo dobrega vinskega trgovca vztrajnost - in še enkrat vztrajnost. In poštenost. »Zaslužek ne pride kar tako, po malo kaplja, in če te kapljice zbiraš, se da fletno živeti.« Nobene želje nima po milijonskih zaslužkih. Je preprosto človek, ki ima zelo rad mir. »Veliko hodim, imamo hiško ob gozdu, rad sem sam, tudi na morju, s prijatelji na kakšni barki, posebej rad smučam. Moj smisel življenja je, da pošteno delam in da sem relativno uspešen. In da imam vedno odprto roko, tega sem se naučil od mame.«

 

*******

Jože Koželj vozi audi quattro

»Ko sem kupoval nov avtomobil, sem hotel nekaj drugega, novega, drugačnega, potem pa so me na Porsche Slovenija prepričali, da bo za moje potrebe najboljši audi quattro,« pravi Jože Koželj. Zelo je zadovoljen z njim. »500-kilometrsko razdaljo prevoziš brez problema, z užitkom, res je dober,« pravi. »Neverjetno zanesljiv avto je. Prav to, kar lahko pričakuješ od tako zanesljivega poslovnega partnerja, kot je Porsche Slovenija.«

 

 

 

 

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho