Aktualno

Še korak naprej v razvoju motorjev

14. sep 2017

Nova generacija Volkswagnovega legendarnega Golfa prinaša posodobitev, ki ni vidna na prvi pogled, a jo začutimo že na prvih kilometrih vožnje in ob pogledu pod pokrov. 

V večnem iskanju ravnotežja med učinkovito porabo, čistim izpuhom in spodobnim potiskom so Volkswagnovi inženirji še posebej zavihali rokave in novemu Golfu dodali motor, ki s svojimi inteligentnimi rešitvami predstavlja svojevrstno revolucijo na področju Otto-motorjev. Gre za nadaljevanje in naslednika 1,4 litrskega štirivaljnika, ki je v novi inkarnaciji pridobil tudi večjo prostornino – vse v smislu pravilne prostornine za pravo rabo (»rightsizing«). To je novi, 1,5 litrski motor z oznako EA 211 TSI evo.

Novinec prihaja v dveh različicah. Prva, s katero je Golf že opremljen, pomeni izboljšavo na vseh področjih, saj zmore štirivaljnik 110 kW (150 KM, torej 7 kW/10 KM več od prednika) moči in kar 250 Nm navora. Druga bo precej bolj ekonomična – motor zmore 96 kW (130 KM), navor pa je omejen na 200 Nm, toda v širšem območju vrtljajev, že od 1.400 pa vse do 4.000 vrtljajev.

A številke kot vedno ne povedo, koliko znanja in naporov, predvsem pa tehnologije, je bilo vloženega v nov motor in kaj prinašajo inovacije. Že najmočnejša verzija se lahko pohvali s sistemom (nezaznavnega) odklopa dveh valjev ob delni obremenitvi (ACT), dodaja polimerne prevleke sten valjev za manjše notranje trenje, izjemnih 350 barov pritiska vbrizgalnega sistema za gorivo (kar pomeni večjo razpršenost goriva, hitrejši vžig in boljšo izgorevanje), povsem variabilno oljno črpalko, nov sistem nadzora ogrevanja in hlajenja motorja ter indirekten hladilnik polnilnega zraka … Dobrih pet litrov je ocenjena poraba VW Golfa s tem motorjem, pri tem pa je s pospeškom 8,3 sekunde še vedno med bolj dinamičnimi v razredu. Zahtevnejša in varčnejša verzija gre s tehnikalijami še naprej – poleg vsega omenjenega se lahko pohvali še z variabilno geometrijo lopatic turbine (VTG), ki omogoča optimalen izkoristek tlaka izpušnih plinov pri vseh režimih delovanja. In nenazadnje tudi z dokaj visoko kompresijo (12,5:1), ki jo potem delno kompenzira z Millerjevim ciklom delovanja, kjer pride do zamika delovanja sesalnih (daljši čas odprtosti) in izpušnih ventilov za optimizacijo izgub stiskanja.   

Vsa ta tehnika, ki je vgrajena v novi Evo motor, seveda daje tudi rezultate. Še pol litra manj porabi ta motor od močnejšega dvojnika, kar pomeni 4,6 litra v mešanem ciklu, posebej takrat, ko je spojen z novim sedemstopenjskim DSG menjalnikom. Takrat omogoča tudi funkcijo popolnega izklopa motorja med t.i. jadranjem (ko voznik dvigne nogo s pedala za plin), kar je bilo doslej mogoče le pri hibridnih modelih. Pod črto to pomeni, da je novinec termodinamično kar za deset odstotkov učinkovitejši od svojega prednika z 92 kW.      

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho