Aktualno

7 korakov do še boljših rezultatov

16. mar 2018

Vam v poslu zmanjkuje časa, da bi odgovorili na vsa vprašanja. Ne veste vselej, koga nagovarjate? Se kdaj znajdete v položaju, ko ne veste, ali bi naredili korak naprej, v neznano, in vas pri tem ovirajo še čustva? Zagotovo. Delovnih izzivov in obveznosti je vse več. Morda vam pri uspešnem reševanju nalog in doseganju ciljev pride prav kak preprost, a v praksi preverjen recept. Izberite tiste, ki so pisani na vašo (poslovno) kožo.

 

1. Sprejemajmo manj odločitev – a prave

Delovnik velike večine zaposlenih ljudi v sodobnem svetu je vse bolj dinamičen. S telefoni, maili in drugimi kanali smo dosegljivi praktično povsod in ves čas. Zato se dogaja, da smo izpostavljeni več vprašanjem in dilemam, kot jih zmoremo sproti razrešiti. Prvi mož Facebooka Mark Zuckerberg ima jasno idejo, kako se s tem soočiti. Dneve si organizira tako, da si vnaprej organizira in čim bolj poenostavi vse naloge, za katere vnaprej ve, da ga čakajo, nato pa se loteva le tistih, ki so najpomembnejše za njegov posel. Tu pridemo do zaupanja sodelavcem ali ekipi: dober menedžer je (tudi) organizator, ne pa edini odločevalec.

 

2. Nagovorimo širšo publiko

Imate pri svojem delu opravka s strankami? Vse bolj se kaže, da pri izbiri pravih produktov in storitev zanje ter pri pravem nagovoru ni dovolj, če smo »všečni« le njim. V današnjem svetu se ljudje namreč vse bolj opiramo na mnenja okolice, svojih bližnjih, dodatno tudi digitalnih medijev, ki jim zaupamo, pa vplivnežev, katerih mnenja ali okus so nam blizu. Vse te ljudi, skupine, medije nagovarjamo vsakič, ko želimo priti do posameznika. Ameriški analitik Jon Reed to imenuje kar premik od nagovora enega kupca k nagovoru njegove »skupnosti« oziroma njegove »mreže«.

 

3. Premaknimo se iz cone udobja

Popolnega miru pri delu ne bi smelo biti: pravilno je, da smo zadovoljni s tistim, kar ustvarjamo, a hkrati moramo iskati tudi priložnosti za prihodnost. Pri tem čutimo tudi nelagodje, odkrivamo neznanke in se srečujemo z izzivi, za katere ne vemo, kam nas bodo odpeljali. A tudi to je del spodbude za odkrivanje novega, še boljšega v našem poslu in nas varuje pred tem, da bi postali preveč samozadovoljni in spregledali priložnosti in konkurenco, ki bi nas prehitela.

 

4. Da za pozitivnost, ne za pretirana čustva

Medtem ko nekateri celo z znanstvenimi študijami že leta dokazujejo, kako koristno se je osredotočati na uspehe in priložnosti, ne pa na poraze ali ovire, drugi ne gredo tako daleč, zato pa prav tako svarijo pred negativnostjo, ki je posledica prevelike čustvene vpletenosti v delo. Ko vas preplavijo negativna čustva, je čas, da se postavite v vlogo opazovalca in poskusite svoje izzive analizirati čim bolj racionalno.

 

5. Spremljajte in ocenjujte cilje

Vztrajnost in kontrola sta še dve lastnosti, ki prinašata uspeh. »Nikoli ne pozabite na svoje cilje, jasno si jih zapišite in imejte pred očmi,« svetuje podjetnik, govornik in avtor poslovnih knjižnih uspešnic Grant Cardone. Vedno se vračajte k zapisanim ciljem, spremljajte, kaj ste dosegli in kje se je zapletlo. Tam, kjer še niste prečkali ciljne črte, poglejte, ali lahko uberete drugo, primernejšo pot, a ciljev ne odpisujte in ne spreminjajte samo zato, da jih boste dosegli lažje.

 

6. Nihče ne ve vsega

Tako v življenju kot v poslu nihče ni popoln. Ne veste odgovora na vprašanje, nimate v rokavu takojšnje rešitve za svež izziv, ki se je pojavil? Odgovor »ne vem« je razumljiv in človeški, če mu sledi akcija: iskanje pravega odgovora ali prave osebe, ki bo izziv znala rešiti in spremeniti v priložnost.

 

7. Vzemimo si čas

Kolikokrat si vsak teden rečemo: »Spet je zmanjkalo časa?« Morda pa ga lahko za širjenje obzorij, sprostilno iskanje navdiha izven ozkega okvira vsakdanjega dela najdemo, če izločimo razvado, ki nam zasebno vzame največ časa. Mnogi kažejo s prstom na televizijo in družbena omrežja. Menite, da bi tudi vi lahko prebrali 200 knjig v času, ki ga v enem letu porabite za Facebook, Instagram, Twitter ...?

Revija Carzine

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho