Aktualno

Se pri svojem delu bolj zanesete na notranji občutek ali analitični pristop?

16. jun 2017

Gre za zelo zanimivo vprašanje, ki se pri managerskem delu nenehno pojavlja. Ali zaupati le podatkom in številkam ali pa pri poslovnih odločitvah upoštevati lasten občutek, ki je lahko včasih zelo drugačna od tistega, kar pravijo številke. Seveda so dejstva, številke in analize temelj vsake odločitve, vendar notranjega občutka nikakor ne gre zanemariti. Številni najuspešnejši poslovneži, npr. Richard Branson ali pokojni Steve Jobs, so izpostavili pomen intuicije pri ključnih poslovnih odločitvah. Če mi neka analiza pokaže, da je zadeva dobra, a imam pri tem slab občutek, se ne bom odločil zanjo. Če pa oba, analiza in tudi občutek, pokažeta v pozitivno smer, se odločim za.

Prepričan sem, da se notranji občutek pri managerju razvija z leti izkušenj. Verjetno je občutek lahko v manjšem delu tudi prirojen, vendar se mi zdi, da intuicijo v poslu lahko razviješ le na podlagi množice različnih dogodkov, ki si jih v karieri že doživel, in osvojenega znanja ter konkretnega poznavanja določene zadeve. Dober primer za to so šahisti, ki pogosto podzavestno, na podlagi prejšnjih izkušenj in znanja intuitivno predvidijo nasprotnikovo naslednjo potezo. Notranji občutek, ki vodi v eno ali drugo smer, tako zame pomeni kombinacijo, nekakšen presek zbranih dogodkov, informacij in znanj, ki jih podzavestno ves čas procesiramo, rezultat pa se nato izrazi v obliki intuicije.     

Franjo Bobinac, predsednik uprave Gorenja

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho