Aktualno

Audi A8

14. jul 2017

S četrto generacijo največjega modela vstopa Audi v novo obdobje, ki ga zaznamujeta predvsem hibridizacija in digitalizacija ter visoka stopnja avtonomnosti.

Zagotovo je novi jekleni lepotec vrhunskega razreda, predstavljen na dogodku Audi Summit v Barceloni, tehnološko najbolj izpopolnjen avtomobil. Zato ni čudno, da pri znamki zanj pravijo, da označuje prihodnost luksuznega razreda, saj v marsičem postavlja nove standarde v tem najbolj izpostavljenem avtomobilskem razredu. Novi A8 pride v Slovenijo predvidoma v začetku leta 2018.

Četrta generacija sicer naznanja tudi nov oblikovalski slog, ki ga je pripravil Marc Lichte, njegovo zasnovo, kjer je izpostavljena enodelna zasnova mreže hladilnika ter mišičasta, skoraj kupejevska zasnova karoserije, pa je razkrila študija Prologue. Sicer pa je tudi novinec ostal pri inovativni lahkogradnji, ki zaznamuje modele A8 od prve generacije – kar 58 odstotkov karoserije je  iz aluminija, kjer velja Audi za pionirja tehnologije (A8 je bil leta 1994 prvi serijski avto z aluminijsko karoserijo). Tokrat pa so intenzivneje uporabili še kompozitne materiale, magnezij in seveda jeklo visoke natezne čvrstosti. Rezultat je lažja in hkrati čvrstejša karoserija (čeprav je novinec s 5,17 metra zdaj tudi 37 mm daljši od predhodnika), kar seveda pripomore k vodljivosti, udobju in zvočni zatesnjenosti. Sicer pa je treba takoj dodati, da je tudi za novega Audija A8 na voljo tudi podaljšana verzija s tradicionalno oznako L, ki je ravno tako 37 mm daljša od predhodnika in meri že 5,30 metra.

To so seveda mere, ki jih bodo znali ceniti potniki, tudi tisti na zadnjih sedežih, ki so prav v tem segmentu še posebej pomembni. Zato je zanje odlično poskrbljeno, posebej še zadaj desno – tam je lahko vgrajen sedež s počivalno funkcijo, kjer si lahko potnik odpočije noge na položenem naslonu sprednjega sedeža in si na posebnem mestu celo zmasira in ogreje noge. Sedeži imajo seveda ravno tako masažno funkcijo, pa gretje in zračenje, mogoče jih je tudi nastavljati na celo vrsto položajev. Tu so še ambientalna osvetlitev, matrične bralne lučke, možnost odišavljenja notranjosti in poseben OLED upravljalnik v sredinskem naslonu.

Audi A8 je tudi prvi serijski avtomobil, kjer je zmogljivejša 48 V električna platforma prevzela osrednjo vlogo, 12 V pa jo le še dopolnjuje. To je seveda tudi pogoj za učinkovito pasivno hibridizacijo pogonskega sklopa (MHEV), kjer zmogljiv jermenski alternator zaganjalnik skrbi za hiter izklop motorjev pri tako imenovanem jadranju ter miren in hiter zagon, obenem pa omogoča učinkovitejšo rekuperacijo energije. Nova 48-voltna platforma omogoča tudi nove rešitve, na primer elektromehansko vodeno torzijsko gred, ki nadgrajuje zračno vzmetenje, krmili pa ga računalnik. Ta preko kamere, ki spremlja kakovost cestišča, dobiva informacije in uravnava delovanje podvozja za vsako kolo posebej, kar v notranjosti poskrbi za izjemno udobje.

V začetku prodaje bosta na voljo nadgrajena trilitrska V6 motorja (TDI s 210 kW/286 KM in TFSI s 250 kW/340 KM), nekaj kasneje pa se jim bosta pridružila še dva štirilitrska osemvaljnika (TDI s  320 kW/435 KM in TFSI s 338 kW/460 KM). Kot smetana na torti prihaja v ponudbo tudi W12 motor s šestimi litri prostornine in 430 kW (585 KM). Zadnji bo v ponudbi priključni hibrid s sistemsko močjo 330 kW (449 KM) in približno 50 kilometri dosega z zgolj električnim pogonom. Velja omeniti še, da so vsi motorji opremljeni z aktivnim vpetjem in aktivnim protihrupnim sistemom (ANC).

Poleg vseh najsodobnejših varnostnih in asistenčnih sistemov, ki jih je na krovu lahko kar 41 (!), je nov model sposoben tudi delno avtonomne vožnje (stopnja 3), kar mu poleg običajnih nadzornih sistemov okolice (radar, kamera, infrardeča kamera, ultrazvočna in radarska tipala za 360-stopinjski nadzor okolice) omogoča tudi prvič vgrajeni laserski skener. V gneči ali vožnji v počasni koloni (do 60 km/h) lahko tako voznik občasno tudi povsem spusti iz rok volan, avto pa sam pospešuje, zavira in vzdržuje smer. K tem delu avtonomne vožnja pa spada še možnost parkiranja in odparkiranja vozila preko oddaljenega nadzora, torej z aplikacijo na pametnem telefonu.

V svetu povezljivosti in digitalizacije je novi A8 povsem doma v prihodnosti. Nova sta Audijev visokoresolucijski digitalni prikazovalnik (Audi virtual cockpit) in pa projekcijski zaslon, navigacijski sistem je zmožen učenja in upoštevanja podatkov iz okolice, na novo je zasnovan MMI koncept nadzora s prepoznavo pisave in dvema zaslonoma na dotik, do pet voznikov si lahko prilagodi in shrani svoje nastavitve ... Tu so seveda še LTE povezljivost pa Connect online servisne storitve, možnost zagona avtomobila z digitalnim ključem oziroma pametnim telefonom in še in še.

Nova doba razumevanja sodobne mobilnosti se je pri Audiju z A8 pravkar spet dvignila na povsem novo raven …

 

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho