Aktualno

Zgodba o uspehu in vsestranskem talentu

17. feb 2017

Pred dobrimi dvajsetimi leti, natančneje leta 1996, se je s prvo generacijo Octavie pod okriljem koncerna Volkswagen obrnila nova stran v zgodovini Škode. Ocene so bile dobre, a kdo bi si tedaj upal napovedati, da prihaja na trg model, ki v naslednjih letih upodobil vse, kar »nova« Škoda pomeni v avtomobilističnem svetu? Danes je opis kratek in jedrnat: veliko avtomobila za korektno ceno. Octavia je s 5,3 milijona prodanih vozil avtomobil, ki je sinonim uspeha znamke s krilato puščico.

Tudi hišno srebrnino je treba redno loščiti in negovati, zato je tretja generacija Octavie sredi življenjskega obdobja doživela prenovo, osvežitev zunanjosti in notranjosti ter osupljivo nadgradnjo vsestranske povezljivosti, s katero so ta model postavili ob bok najboljšim na cesti.

Najprej so seveda dobili besedo oblikovalci, ki so Octavio z dvojnimi, ločenimi prednjimi žarometi s serijskimi LED dnevnimi svetili, s širšo masko ter z novo obliko odbijača povsem predrugačili. Nova ni le oblika žarometov, ampak se da zdaj izbrati tudi polna LED osvetlitev, sodobno in varčno tehniko svetlečih diod pa so dobile tudi zadnje luči z nekoliko drugačno grafiko, čeprav ta še vedno povzema črko C. Celo nekaj milimetrov (11 mm) je zato zrasel model, tako da zdaj meri v dolžino 4,67 metra, inženirji pa so mu razširili še kolotek za 20 do 30 mm, kar seveda pozitivno vpliva na lego.

Največ dela so imeli tokrat oblikovalci v notranjosti. Kabino so osvežili z nekaj kroma, boljšimi materiali, ambientalno osvetlitvijo notranjosti in seveda vrsto novih Simply clever idej (dežnik pod sovoznikovim sedežem, svetilka v prtljažniku, …). Na delu so se izkazali tudi inženirji, ki so snovali novo (koncernsko) platformo multimedijskih ali infotainment sistemov (MIB). Ti odslej namreč z večjimi in na otip občutljivimi steklenimi zasloni (s senzorjem približevanja) skrbijo za nov, izčiščen videz osrednje konzole. Pri najzmogljivejšem modelu Columbus meri zaslon celo 9,2 palca (tu sta še Amundsen in Bolero s 6,5- oziroma 8-palčnim zaslonom). Na konzoli ni več klasičnih stikal, ostala je le še elegantna črnina. Tudi najosnovnejši sistemi se dajo povezati z USB ali/in AUX vmesnikom, na voljo je tudi reža za SD kartice. S sistemom Smart link+ je moč zrcaliti pametni telefon na zaslon infotainemnta in aplikcije uporabljati na zaslonu, Columbus pa zmore vzpostaviti še dostopno točko za hitri brezžični internet. Bluetooh je stalnica.


Pomembno je, da Octavia ponuja tudi številne mobilne storitve, ki jim pri znamki pravijo Škoda Connect in so razdeljene v dve skupini – Infotainment online in Care Connect. Pri prvi, ki za številne potovalne informacije potrebuje navigacijski sistem, so te vezane na infotainment sistema Columbus in Amundsen. Z internetno povezavo sistem med drugim ponuja informacije v realnem času o prometu na poti, vremensko napoved, cene goriva, tudi globalne novice … Care Conect ni vezan na izbran sistem, gre pa za oddaljen dostop do vozila (preko aplikacije) in pomoč vozniku. Tako je moč dostopati do podatkov o vožnji, dosegu, preveriti, ali je avto zaklenjen. Sproži se lahko obvestilo vozniku o poskusu vloma, o preseženi hitrosti in še in še. Tudi izbrani serviser ima vedno na voljo podatke o avtu, da lahko pokliče lastnika in se dogovori za servis, ob manjših nezgodah pa se »oglasi« servisu tudi sistem. Tu je še klic v sili, ki se samodejno sproži v primeru resnejšega trka (ko se sproži zračna blazina) in obvesti reševalce (ter jih opremi s prvimi informacijami o trku). Klic lahko sproži tudi voznik sam, če je recimo priča nesreči.

Da pa do najhujšega vendarle ne bi prišlo, so tehniki osvežili in nadgradili tudi ponudbo varnostnih asistenčnih sistemov, ki prihajajo v Octavio iz višjih razredov. Tako so novi štirje sistemi. Dobrodošla je predvidevalna asistenca, ki zmore prepoznati pešca in namero da prečka cesto (ter zavreti v sili), Blind Spot Detect zaznavava vozila v mrtvem kotu, Rear Traffic Alert opozarja na prečni promet zadaj, Crew Protect Assist pa čim bolje pripravi potnike na trk. Seveda je tu še vrsta znanih in preverjenih sistemov za zaščito in lajšanje vožnje. Med temi gre izpostaviti sistem za vzvratno parkiranje priklopnika, ki sam vrti volan med manevrom.  

Seveda pa se v Octavii zdaj vrti tudi prenovljena paleta sodobnih bencinskih TSI in dizelskih TDI strojev. Povsem nov je na primer novi litrski trivaljnik, podprt s prisilnim polnjenjem, ta zmore 85 kW (115 KM). Močnejši je zdaj tudi najbolj priljubljeni 1,6 litrski TDI stroj, ki prav tako zmore 85 kW. Skupaj je na voljo kar devet pogonskih strojev – štrije TDi in štirje TSI, družbo pa jim dela še 1,4 litrski motor s pogonom na stisnjen zemeljski plin (metan ali CNG). Ponudbo za vse želje, potrebe in okuse zaokroži še DSG menjalnik (v modelu na voljo prvič) za kombinacijo 2.0 TDI in štirikolesni pogon. 

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho