25 Let

Intervju: Slesak & Ferjančič

18. maj 2018

Generalna direktorja Porsche Slovenija Heinz Slesak in Danilo Ferjančič sta spregovorila o njunem skupnem uspešnem včeraj, danes in jutri.

Tekst: Igor Savič Foto: Miran Juršič

Pred 25 leti, ko so se možganske celice avtomobilske industrije začele divje razvijati in množiti, je bil prvi že na pomembnem vodstvenem položaju, drugi pa je še hodil na fakulteto. Takrat še nista vedela, da se bosta nekoč srečala in skupaj »zakrivila« del zgodbe o uspehu, kot jo piše Porsche Slovenija.

 

Kje ste bili, ko so po slovenskih cestah vozili Lade in Zastave ter kakšen hrošč in Škoda?

Slesak: Pred 25 leti sem bil vodja prodaje v Avstriji za znamki Volkswagen osebna in gospodarska vozila ter Audi. Bilo je zelo zanimivo!
Ferjančič: Takrat sem v Münchnu študiral avtomobilsko tehnologijo in se pripravljal na izzive, ki naj bi prihajali po Ladah in hroščih.

 

Kaj pa je vaša prva asociacija na besedno zvezo vrhunska mobilnost?

Ferjančič: Misel, da se na najprijetnejši in najracionalnejši način premikam iz točke A v točko B in s tem uresničujem eno največjih človeških potreb: svobodno gibanje v prostoru.

Slesak: Vsestranska mobilnost, za vse potrebe.

 

Ne prenašamo poraza in nesrečni smo, če nismo prvi. To gre z roko v roki z našo ničelno toleranco do netransparentnih poslov. V Porsche Slovenija smo poštenjakarji!

 

Je za vas vrhunska mobilnost povezana tudi z intelektualno mobilnostjo, odprtostjo, vizijo, pogumom, ustvarjalnostjo ...?

Slesak: Da, seveda.

Ferjančič: Kdor intelektualno ni mobilen in odprt – po domače rečeno, kdor je zaplankan –, ta po navadi tudi ne čuti velike potrebe po prostorski mobilnosti. Da moraš za to biti tudi pogumen in ustvarjalen? To pa že presega moje avtomobilistične horizonte.

 

Katera pot z avtom pa je na vas naredila najgloblji vtis?

Ferjančič: To je bila relativno kratka pot na relaciji Trbovlje–Izlake, ko sem se nekega petka v februarju leta 1996 iz diskoteke peljal domov in je na sovoznikovem sedežu prvič sedela moja današnja žena. Čez nekaj časa sva se ustavila in spremenila pozicije v avtu (smeh).

Slesak: V svojem dolgem avtomobilskem življenju sem prevozil dva milijona kilometrov – in še vedno uživam v vožnji. Najmanj pa uživam na avtocesti, obožujem regionalne in gorske ceste.

 

Kaj pa vam je v avtu najpomembnejše in kaj bi najlažje pogrešali?

Ferjančič: Pomembne so dobre gume in dobre zavore, kajti če jih rabiš in jih nimaš, jih nikoli več ne boš potreboval. Najlažje pa bi pogrešal stalno neugodno pihanje klimatskih naprav iz nedefinirane smeri.

Slesak: Varnost je najpomembnejša, optične igrice so nepotrebne.

 

Porsche Slovenija, podjetje, ki ga vodite, praznuje 25 let delovanja. Je to veliko ali malo?

Ferjančič: Odvisno od perspektive – v današnjem ultrahitrem svetu je 25 let verjetno gromozanska doba, gledano z vidika človeškega življenja pa četrt stoletja le ni tako malo.

Slesak: Zelo hitro mi je minilo.

 

Potrošniška pričakovanja na področju mobilnosti se bodo postopoma spremenila – to, da imaš avtomobil v trajni lasti, očitno pri mlajših generacijah postaja čedalje manj »kul«.

 

Če bi morali na kratko predstaviti celotno 25-letno zgodovino podjetja, kaj bi najprej izpostavili?
Slesak:
To je zgodba o uspehu, razvoju, rasti in napredku.
Ferjančič: Izpostavil bi ustanovitev podjetja leta 1993, prihod znamke Škoda leta 2003 ter Porsche Slovenija 2.0 v novih prostorih, s svežo mentaliteto in z veliko izkušnjo Dieselgate leta 2017.

 

Kako pa so se v teh letih spremenile vrednote podjetja?

Slesak: Vrednote podjetja ostajajo enake – da smo našim partnerjem in kupcem vedno na voljo, in to z navdušenjem ter veseljem.
Ferjančič: Mislim, da se niso korenito spremenile, v nekaterih niansah pa prav gotovo. Vedno smo gojili t. i. kulturo »high-performance« – ne prenašamo poraza in nesrečni smo, če nismo prvi. To gre z roko v roki z našo ničelno toleranco do netransparentnih poslov. V Porsche Slovenija smo poštenjakarji!

Heinz Slesak, generalni direktor Porsche Slovenija
Heinz Slesak, generalni direktor Porsche Slovenija

Kateri pa je bil za vas najtežji menedžerski trenutek v teh 25 letih?

Ferjančič: 3. 1. 1996. To je bil moj prvi delovni dan kot vodja servisa. Takrat sem se zavedel, da je študentskih časov in lahkotnega življenja resnično konec.

Slesak: Vedno smo imeli izzive, ne težav. V velik izziv sta mi bili gospodarska kriza leta 2009 in ponovna kriza leta 2012.

 

Razvoj v avtomobilski industriji je bil v tem 25-letnem obdobju izjemen. Kako bi ga opisali? Katere rešitve so vas najbolj navdušile in kaj vas morda navdaja z dvomi?

Slesak: Glavni mejniki so bili štirikolesni pogon, dizelski motor (TDI), varnostni in asistenčni sistemi ter sedaj alternativne možnosti pogona (hibrid, električni motor). Vse to me je navdušilo in nikoli nisem imel kakršnih koli dvomov.
Ferjančič: Na začetku devetdesetih let se je po mojem občutku nekako resneje začela računalniška doba, ali če lahko rečem, digitalizacija v avtomobilizmu. Krmiljenje motorjev, navigacije, uporaba novih materialov, dizajniranje in konstruiranje avtomobilov ..., vse to je bilo močno povezano z razvojem vse bolj zmogljivih čipov. Kam je to pripeljalo, vidimo danes, ko lahko avtomobili sami parkirajo. In to je šele skromen začetek.

 

Želim si, da bi bili tudi v prihodnje stičišče ustvarjalnih in ambicioznih ljudi, ki s pozitivno energijo in odgovornostjo skrbijo za trajnostno rast in uspeh. Naš cilj je, da bomo tudi čez deset let največja avtomobilska hiša v Sloveniji, ki se uspešno spoprijema z izzivi digitalizacije in spremenjenih potrošniških navad.

 

Leta 1993 so o povezljivosti, digitalizaciji, hibridizaciji in elektrifikaciji sanjali le najdrznejši futurologi in čudaki. Kaj potemtakem lahko pričakujemo čez pet, deset, petindvajset let?

Slesak: Glede tega se mnenja strokovnjakov razhajajo, eno pa je vendarle jasno: prihajalo bo do še hitrejših in večjih sprememb.
Ferjančič: Pravijo, da se bo v naslednjih petih letih spremenilo toliko kot v zadnjih tridesetih skupaj. V tem hipu sicer ni junaka, ki bi lahko napovedal točno smer teh sprememb, vemo le, da bo marsikaj drugače. Primer elektrifikacije: vse kaže, da bo elektrika poganjala avtomobile, ne ve pa se, ali bo prišla iz vtičnice ali jo bo proizvajala gorivna celica iz vodika kar v avtomobilu. Tudi potrošniška pričakovanja na področju mobilnosti se bodo postopoma spremenila – to, da imaš avtomobil v trajni lasti, očitno pri mlajših generacijah postaja čedalje manj »kul«.

 

Bo torej klasična vožnja z avtom v prihodnosti postala nekaj takšnega, kot so danes vinilne plošče – stvar nostalgije in posebnega užitka?

Ferjančič: Ah, pustimo času čas. Ne obremenjujem se preveč z raznimi preroki, ki vsake kvatre spreminjajo svoje vizije in avtomobile pošiljajo v vesolje namesto na ceste. Potrošnik nam sporoča, kaj želi, in to bo od nas dobil. Vožnja z avtom pa je že od nekdaj povezana s čustvi in menim, da bo tako tudi ostalo.

Slesak: Imeli bomo oboje, klasično in futuristično vožnjo – digitalna, samovozeča vozila ...

 

Kakšne razvojne načrte ima Porsche Slovenija?

Slesak: Želimo biti najboljši ponudnik mobilnosti za vse avtomobilske rešitve v Sloveniji in najboljši uvoznik znotraj družbe Porsche Holding.
Ferjančič: Želimo utrditi položaj največje avtomobilske organizacije v Sloveniji, zato se moramo uspešno spoprijeti z izzivi, ki jih prinašajo digitalizacija in spremenjene potrošniške navade.

 

Torej se bosta v prihodnosti spremenila posel in način dela v Porsche Slovenija ...

Slesak: Tako kot se spreminja družba – vse bo bolj digitalno, električno, hitro in globalno. Vendar pa bomo vedno potrebovali ljudi, ki bodo delali za ljudi.

Ferjančič: Mislim, da precej. Do sedaj smo imeli v prvi vrsti vlogo distributerja in zastopnika za naše znamke na slovenskem trgu, v prihodnje pa bomo – vedno v sodelovanju z našimi trgovskimi partnerji – morali postati dejavnejši igralec pri zagotavljanju mobilnosti. Še naprej želimo ostati aktiven in verodostojen člen med proizvajalcem in končnimi strankami.

 

Kaj nas še čaka na področju avtomobilizma in mobilnosti? Kaj to pomeni za ekipo Porsche Slovenija?

Slesak: Vse se bo temeljito spremenilo, biti moramo pazljivi in pozorni ter pripravljeni na stalno učenje, a tudi spontani in dovzetni za spremembe.
Ferjančič: Če bi to povsem natančno vedel, bi bil vizionar, pa to žal nisem. Kot že rečeno, je v tem hipu nakazanih veliko možnih scenarijev in vsi čutimo, da se bo marsikaj zgodilo. Tudi proizvajalci ne znajo napovedati, kam natančno nas bo popeljal ta digitalni vlak.

Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija
Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija

 

Česa se v prihodnosti podjetja najbolj veselite in zakaj? Vas je česa tudi strah?

Slesak: Veselim se vsega, prihodnost je vznemirljiva! Strah me je le, da ljudje ne bomo dovolj pazljivo ravnali z naravo, okoljem in viri.
Ferjančič: Vedno me je najbolj veselilo delo z ljudmi in tega se veselim tudi v prihodnje. To, da bomo še naprej stičišče najustvarjalnejših in najodgovornejših ljudi, ki bodo skrbeli za naš uspeh, me žene naprej. Neverjetno, koliko ustvarjalne energije imamo v podjetju, in tega se preprosto ne morem naveličati. Sem optimističen človek in glede naše prihodnosti nimam posebnih strahov. Sploh pa verjamem v našo intuicijo in v to, da bomo v pravem trenutku napravili prave stvari.

V 25 letih smo zgradili močne poslovne in človeške vezi. Skupaj smo preživeli izjemno lepe trenutke, v katerih ste čutili našo zavezo biti zanesljiv, odgovoren in pošten sogovornik. Morda nam to kdaj ni uspelo v polni meri, vendar tudi tu črpamo energijo za to, da smo jutri še boljši.

 

Če bi imeli čarobno paličico, kako bi sami usmerili prihodnost?

Slesak: V miren svet brez agresije in vojn, v zdravo, naravno okolje.
Ferjančič: Tako, da bi morali delati le še tri dni na teden in bi v drugih dneh lahko mirno in brez časovnega pritiska skrbeli za družino, prijatelje in zdravje.

 

Smo torej v obdobju rasti, tehnološkemu razvoju komajda sledimo, vsi gledamo naprej ... A na kaj moramo biti pozorni danes?

Slesak: Vedno moramo biti pozorni, da delamo prave stvari ob pravem času, in to skrbno ter preudarno.
Ferjančič: Na to, da ne izgubimo glave ob vsej tej hitrosti ter da znamo tu in tam tudi upočasniti naš vsakdan. Tehnološki razvoj sam po sebi ni nič koristnega, če ne prinaša lepšega in boljšega življenja. Menda nam v nekaj letih ne bo več treba v trgovine nakupovat, vse naj bi opravili po spletu, dostavljali bodo droni – a če bomo potem čas, ki ga bomo tako privarčevali, zopet namenili spletu, potem je to samo navidezen napredek.

 

Avtomatizacija, umetna inteligenca na eni strani, na drugi pa znanje, izkušnje in predanost zaposlenih – na katero stran se bo nagnila tehtnica?

Slesak: Pozorni moramo biti na ravnovesje. A mislim, da bo zavzetost sodelavcev vedno najpomembnejša. Brez ljudi ni nič.
Ferjančič: Eno ne gre brez drugega. Brez predanih zaposlenih ni razvoja in poslovnega uspeha, seveda pa moramo slediti tudi tehnološkim trendom.

 

Porsche Slovenija v Sloveniji sodeluje s številnimi podjetji in partnerji. Kakšen menedžerski slog vam je najbližji?

Ferjančič: Profesionalen, ambiciozen, skromen, pošten. Nimam rad prepotentnežev, ki se skrivajo za obleko in kravato.

Slesak: Najbližji nam je naš stil. Naše sodelavce spodbujamo in podpiramo ter jim zaupamo.

 

Kaj pa menite, da Porsche Slovenija najbolj ločuje od številne konkurence na slovenskem trgu?

Ferjančič: Smo »high-performance« podjetje, ki poleg vsega profesionalizma in ambicioznosti vedno ostaja prizemljeno, skromno in človeško. Ne vem, če nas to ločuje od drugih, ampak takšni smo!

Slesak: Menim, da smo skromni, a delavni in hitri. Imamo čas za naše sodelavce – najboljše sodelavce – in stranke.

 

Kateri so torej najpomembnejši dejavniki uspešnosti Porsche Slovenija?

Ferjančič: Odgovoril sem že zgoraj. Z drugimi besedami: Porsche Slovenija – ko veš, kaj imaš!

Slesak: To so naše znamke, naša prodajna in servisna organizacija, naši sodelavci, naša delavnost, naša hitrost. Smo na trgu in delamo za trg.

 

Na vrhunsko mobilnost »made by Porsche Slovenija« lahko vedno računate, pa naj bo energija fosilna, električna ali na nožni pogon. Hvala za vaše zaupanje!

 

Kakšno podjetje bo Porsche Slovenija čez pet, deset let?

Slesak: Še uspešnejše!

Ferjančič: Želim si, da bi bili tudi v prihodnje stičišče ustvarjalnih in ambicioznih ljudi, ki s pozitivno energijo in odgovornostjo skrbijo za trajnostno rast in uspeh. Naš cilj je, da bomo tudi čez deset let največja avtomobilska hiša v Sloveniji, ki se uspešno spoprijema z izzivi digitalizacije in spremenjenih potrošniških navad.

 

Bi ob 25-letnici podjetja – in ob koncu našega pogovora – radi še kaj sporočili svojim poslovnim partnerjem in strankam?
Ferjančič: V 25 letih smo zgradili močne poslovne in človeške vezi. Skupaj smo preživeli izjemno lepe trenutke, v katerih ste čutili našo zavezo biti zanesljiv, odgovoren in pošten sogovornik. Morda nam to kdaj ni uspelo v polni meri, vendar tudi tu črpamo energijo za to, da smo jutri še boljši. Na vrhunsko mobilnost »made by Porsche Slovenija« lahko vedno računate, pa naj bo energija fosilna, električna ali na nožni pogon. Hvala za vaše zaupanje!
Slesak: Da, vsem se zahvaljujemo za zaupanje in zvestobo v preteklosti ter si enako želimo tudi v prihodnosti.

5 blagovnih znamk pod isto streho