Tehnologija /

Arhitekturne spremembe

Kljub temu da se svet okoli nas, tudi če gledamo arhitekturno, spreminja iz dneva v dan, se bomo tu podrobneje posvetili tisti arhitekturi, na kateri se rojevajo električna vozila znamk koncerna Volkswagen.

Arhitekturne spremembe

Že več kot 1,1 milijona popolnoma električnih vozil petih koncernskih znamk so v koncernu Volkswagen od leta 2020 izdelali na skupni modularni platformi za električna vozila MEB. Njeno izboljšano različico MEB+, ki bo za okrog deset odstotkov povečala doseg in učinkovitost, bodo začeli uporabljati leta 2025. Med drugim bo omogočala pospešek od nič do sto kilometrov na uro prej kot v petih sekundah in hitro polnjenje v manj kot dvajsetih minutah, ki bo temeljilo na enotni koncernski celici s tehnologijo Cell2Pack. Novi popolnoma električni modeli znamk Volkswagen, Škoda in CUPRA z vstopno ceno pod 25 tisoč evri ter za male avtomobile prirejena platforma MEB Entry pa bodo e-mobilnost približali še večjemu številu kupcev.

Eno leto prej, že leta 2024, pa bodo začeli uporabljati drugo koncernsko platformo za električna vozila. Platformo Premium Platform Electric (PPE) sta skupaj razvila Audi in Porsche. Audi Q6 e-tron bo prvo vozilo znamke, izdelano na tej platformi. Ima zmogljiv in učinkovit električni pogon z dosegom več kot šeststo kilometrov ter inovativno baterijo in sistem za upravljanje polnjenja z 800-voltno tehnologijo. Modeli na osnovi PPE bodo dobili na novo razvito visokozmogljivo arhitekturo elektronike in programsko platformo, ki je plod skupnega razvoja avtomobilskih znamk koncerna Volkswagen in podjetja CARIAD. Tako se bo vozilo brez težav vključilo v digitalni ekosistem posameznega voznika. Digitalizacija bo s tem bolj oprijemljiva, kot je bila kadar koli prej. Audi Q6 e-tron bo tudi prvi model znamke, ki bo imel nov prostostoječi panoramski zaslon MMI ukrivljene oblike, najsodobnejši projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti in zaslon za sovoznika.

Na srednji rok bo koncern Volkswagen prešel na platformo razširljivih sistemov (Scalable Systems Platform, SSP), ki bo enotna prihodnja osnova z integrirano električno in elektronsko arhitekturo. Ponujala bo ogromen potencial za standardizacijo in razširljivost, saj načrtujejo, da bi na platformi SSP izdelali več kot štirideset milijonov vozil vseh znamk in segmentov. Koncept inteligentne platforme bo omogočal prilagoditev avtomobilov potrebam posameznega segmenta, hkrati pa bo zagotavljal nujno razlikovanje med znamkami.

2020: Začela se je uporabljati platforma MEB, na kateri je bilo izdelanih preko 1,1 milijona e-vozil.

2024: Začela se bo uporabljati platforma Premium Platform Electric, ki sta jo razvila Audi in Porsche.

2025: Začela se bo uporabljati izboljšana različica platforme MEB, platforma MEB+.