video /

Audi e-tron extreme: tehnološki prototip na legendarnem Streifu

Tam, kjer se sicer za zmago na Petelinjem grebenu borijo najboljši alpski smučarji na svetu, je Audi konec januarja na progo postavil tehnološki prototip svojega prvega SUV-ja z izključno električnim pogonom. Posebej opremljeni Audi e-tron se je...

Audi e-tron extreme: tehnološki prototip na legendarnem Streifu

Tam, kjer se sicer za zmago na Petelinjem grebenu borijo najboljši alpski smučarji na svetu, je Audi konec januarja na progo postavil tehnološki prototip svojega prvega SUV-ja z izključno električnim pogonom. Posebej opremljeni Audi e-tron se je povzpel po "Mišnici" na legendarnem Streifu – s 85-odstotnim naklonom je to najbolj strm odsek spektakularne smukaške proge. 
 

 

"Že lani smo z dogodki Audi e-tron extreme pokazali, kako se električni SUV obnese na najtežjih preizkušnjah. Povsod – na gorski dirki na Pikes Peak, na slanih ravnicah v Namibiji ali v Berlinu na visokonapetostnem testnem polju – je bil prototip Audija e-tron kos največjih izzivom," je povedal Peter Oberndorfer, vodja komuniciranja za produkte in tehnologije. "S senzacionalno vožnjo navkreber skozi 'mišelovko' smo šli še bolj do roba zmogljivosti in pokazali, kaj je s tehnologijo quattro tehnično izvedljivo v električnem avtomobilu."

"Mišnica" je z do 85-odstotnim naklonom najbolj strm odsek slavne smukaške proge Streif v Kitzbühelu. Za to, da je tehnološki prototip Audija e-tron lahko peljal navkreber po tem delu proge, je bil opremljen s posebnim pogonom quattro, ki ima na zadnji premi vgrajena dva elektromotorja, na sprednji pa enega. V seštevku je vozilo razvilo kratkotrajno moč do 370 kW in 8.920 Nm navora na kolesih. S tem je bila na veliki strmini zagotovljena polna zmogljivost. Za posebne pogoje na progi Streif je Audi poleg tega v programski opremi vozila prilagodil pogonske navore in porazdelitev navora. Za ustrezen oprijem na snegu in ledu so poskrbele 19‑palčne pnevmatike s posebnimi žebljički, izdelanimi posebej za to preizkušnjo.

"Premagati 85-odstotni naklon – to se sprva zdi nemogoče," je dejal Mattias Ekström, ki je sedel za krmilom prototipa Audija e-tron. "Kako je bil ta avto kos celo tako težkemu terenu, to je impresioniralo celo mene," je pojasnil svetovni prvak v rallycrossu in dvakratni prvak v DTM. Ta podvig šteje med svoje najbolj neverjetne izkušnje.

Za optimalno varnost je bil tehnološki prototip Audija e-tron opremljen z varnostno kletko in dirkalnim sedežem s 6-točkovnim varnostnim pasom. Vozilo samo je bilo zavarovano s protipovratnim varovalom, skozi katerega je bila napeljana varnostna žica. Podvig so opravili brez vlečne naprave.

Kot močnega partnerja za ta projekt je imel Audi ob sebi avstrijskega proizvajalca pijač Red Bull. Obe podjetji sta dolgoletna partnerja tekem na Petelinjem grebenu in sta skupaj izpeljala to preizkušnjo. Prototip Audija e-tron je bil polepljen s posebnimi folijami, ki so tudi vizualno pričale o partnerskem sodelovanju.