vozila /

CUPRA Tavascan: vznemirljiva elektrika

Ta kompaktni SUV s samosvojimi in markantnimi potezami dokazuje, da lahko električni pogon pomeni tudi zelo vznemirljivo zasnovo – in prav tako vznemirljive zmogljivosti.

CUPRA Tavascan: vznemirljiva elektrika

Česa drugega ni bilo niti pričakovati. CUPRA je pač mladostna, progresivna, samosvoja znamka. Zato je Tavascan, sicer za Bornom njen drugi električni model, tudi tisti, ki uvaja nov oblikovalski jezik znamke z nekaj takoj prepoznavnimi svežimi elementi, kot so na primer osvetljen logotip in trikotni LED-žarometi, v katerih je trikotnik tudi del svetlobnega podpisa.

Sicer Tavascana še najpreprosteje uvrstimo v razred kupejevskih križancev, te vse bolj priljubljene oblikovne zasnove, ki se prilega njegovim izrazito dinamičnim potezam z agresivno nizkim sprednjim delom. Seveda oblika ni sama sebi namen, saj tu govorimo o aerodinamično izpiljeni podobi novinca.

Športen zunaj in znotraj

Športnost in vozna dinamika sta bili gonilo oblikovalcev notranjih potez tega 4,64 metra dolgega avtomobila. Zato so sedeži poudarjeno športni (sprednja školjkasta CUP sedeža bosta ob lansiranju na voljo kot opcija), njihova ergonomija pa je zasnovana tako, da sedišče voznika objame v prijeten športno utesnjen kokon.

Pred voznikom je 5,3-palčni digitalni zaslon z najnujnejšimi informacijami, desno od njega je tako imenovani lebdeči osrednji zaslon z diagonalo kar 15 palcev, pod njim pa je še ena oblikovna posebnost, ki ji pravijo hrbtenica, gre pa za lok, ki osrednji del spaja z grebenom. Izjemno ozke in izrazito elegantne reže zračnikov so ravno tako posebnost tega modela.

Tudi Tavascan je del družine, ki uporablja sodobno koncernsko platformo MEB za električna vozila. Tako je baterijski paket nameščen v osrednjem delu avtomobila med obema osema in na najnižji možni točki, s čimer so snovalci dosegli pravzaprav idealno razporeditev mase (49 : 51), torej z le malo bolj obremenjeno zadnjo osjo. In na zadnji osi je tudi pogonski elektromotor, vsaj ko gre za enomotorno izvedbo. V tem primeru zmore motor moč 210 kilovatov (286 konjskih moči), ki prek enostopenjskega menjalnika poganja zadnji kolesni par.

Naslednji korak je verzija VZ, ki pa že pomeni dvomotorno izvedbo (ima dodatni e-motor na prednji osi) z resno močjo 250 kilovatov (340 konjskih moči) in celo s 545 njutonmetri navora, pri čemer lahko sistem po potrebi 30 odstotkov moči in navora uporabi na prednji osi. Pametna nadzorna elektronika bliskovito hitro ugotovi, kdaj in koliko navora potrebuje prednja os, ker pa med osema ni mehanske povezave (kardanska os), se prednji pogon odzove v trenutku.

Na delovanje pogona lahko do neke mere vpliva tudi voznik, saj ima na voljo štiri vozne profile: Range (doseg), Comfort (udobje), Performance (zmogljvost) in CUPRA. Prioriteta vsakega od njih je seveda jasna že iz njegovega imena, ko pa voznik želi največ, kar zmore pogon, in v splošnem najbolj dinamičen odziv Tavascana, izbere profil CUPRA.

Pospeški so impresivni, saj verzija VZ do hitrosti sto kilometrov na uro lahko pospeši v samo 5,6 sekunde (do 50 kilometrov na uro pa celo v 2,8 sekunde). V tem primeru voznik seveda ne manipulira le z odzivom in močjo motorjev, ampak upravlja tudi podvozje. Blažilniki so lahko računalniško vodeni (DCC), njihov odziv pa se spreminja glede na zahtevnost vožnje, razmere na cesti in izbrani vozni profil. Sicer pa je že osnovno vpetje koles odličen temelj za vodljivost in dobro lego na cesti, saj so spredaj kolesa vpeta posamično po sistemu MacPherson, zadaj pa je večvodilna prema.

Ne glede na dejstvo, da je vozna dinamika vgrajena globoko v Tavascanov DNK, pa je tudi doseg tega modela izjemen. Baterijski paket z najsodobnejšo elektroniko za nadzor temperature in učinkovitim tekočinskim hlajenjem, ki ima kapaciteto 77 kilovatnih ur, omogoča vozniku, da lahko z njim (v izvedbi Endurance) prevozi celo do 550 kilometrov (WLTP). Na doseg pa poleg zunanjih dejavnikov vpliva tudi voznik, še posebej, če dosledno uporablja sistem za regeneracijo zavorne energije, ki ponuja kar štiri stopnje intenzivnosti.

Seveda je treba baterijo tudi polniti in v tem segmentu Tavascan prav tako prepriča. Poleg uveljavljene moči za izmenični tok (AC), ki je 11 kilovatov, ponuja možnost hitrega polnjenja z močjo do 135 kilovatov. Ali drugače: energijo za sto kilometrov dosega je mogoče dodati v borih sedmih minutah!

Digitaliziran in varnejši

Ko gre za digitalizacijo voznikovega okolja, je Tavascan v vrhu. Spletne storitve (prometne informacije, izračun poti ipd.) so na voljo takoj, saj je dostop do njih tri leta po tem, ko stranka prevzame svoje vozilo, brezplačen. Z aplikacijo My CUPRA pa ima voznik popoln nadzor nad svojim avtomobilom na daljavo (upravljanje klimatske naprave, polnjenje baterije, daljinsko zaklepanje in odklepanje … ).

Nabor asistenčnih sistemov, s katerimi Tavascan lajša voznikov vsakdan in pomaga vožnjo narediti varnejšo, je tako rekoč popoln. Ob vseh najsodobnejših pomočnikih, katerih delo omogoča armada senzorjev, kamer in radarjev, dobiva sistem prometne podatke tudi iz oblaka (Car2X), Travel Assist sodeluje pri prehitevanju, projicirni sistem pomaga vozniku, da ostane osredotočen na dogajanje pred avtomobilom, sistema Side in Exit Assist nadzorujeta dogajanje za vozilom, ko je Tavascan parkiran, napreden sistem parkirne asistence Assisted parking pa z naborom asistenc (IPA - inteligentna parkirna asistenca, RPA - daljinska parkirna asistenca prek aplikacije Remote Park Assist -, in TPA - parkirna asistenca s spominsko funkcijo) na pametnem telefonu izvede avtonomni parkirni manever 2. stopnje. In to seveda tudi, če mora voznik zaradi tesnega parkirnega prostora ostati zunaj avtomobila.