Prosimo, uporabite drug brskalnik, naprimer Google Chrome.
Trendi /
Fleksibilna mobilnost za podjetja
Mobilnost je v sodobnem poslovnem svetu eden ključnih dejavnikov uspeha. Pri tem danes ne gre samo za prevoz zaposlenih, temveč za širši koncept pravočasnega in učinkovitega dostopa do lokacij, partnerjev ali strank na finančno čim bolj ugoden in predvidljiv način. Del sodobne mobilnosti so zato tudi rešitve, ki so primerne za krajša obdobja – od nekaj minut do enega leta.
Ko govorimo o mobilnosti v podjetjih, pri tem ne mislimo več le na klasični model s floto vozil, ki jo ima podjetje v lasti. Tak vozni park ima sicer preverjene prednosti. Podjetje ima nad vozili popoln nadzor, saj so mu vselej na voljo. Lahko jih na primer prilagaja s posebno opremo, če to koristi zaposlenim, ali jih opremi z logotipi in tako poskrbi tudi za znamčenje (branding). Dolgoročno se izogne tudi stroškom lizinga ali najema. Preračunano na mesec ali leto uporabe so taka vozila – če so ves čas dobro izkoriščena – tudi cenovno ugodna.
A po drugi strani je nakup lastne flote povezan tudi z visoko začetno investicijo v vozila ter s stroški amortizacije, vzdrževanja in zavarovanja. Na naštete izzive se zato podjetja za stalni del voznega parka odzivajo tako, da financirajo vozila s finančnim ali operativnim lizingom. Prednost te oblike mobilnosti so nižji začetni stroški, več fleksibilnosti pri menjavi vozil in manj izgub ob amortizaciji. Če podjetje doda še vzdrževalni paket all inclusive, s katerim si za vnaprej znano ceno zagotovi zavarovanje, vzdrževanje, preglede, menjave pnevmatik in nadomestno vozilo, ko je kak avto na servisu, potem lahko rečemo, da ima dolgoročne potrebe po mobilnosti dobro pokrite.
Kako pa je s potrebami po mobilnosti, ki so občasne, trajajo krajši čas ali se ne dajo vnaprej predvideti? Za take primere se – še posebej stroškovno – lastništvo ali lizing vozil ne obneseta najbolje. Na tej točki vstopijo v zgodbo druge oblike: avtomobilska naročnina, najem vozil ali souporaba oziroma carsharing.
Avtomobilska naročnina: mobilnost od nekaj mesecev do enega leta
V poslovni uporabi se v zadnjih letih hitro širijo avtomobilske naročnine. Kot tipičen primer modela avtomobilov kot storitve (v angleškem izvirniku car-as-a-service) je trend naročnin opazen na najrazličnejših trgih, od ZDA do Evrope in Velike Britanije, o tej obliki pa vse pogosteje razmišljajo poslovni in zasebni uporabniki. V letošnji raziskavi PwC na Otoku je kar polovica anketirancev odgovorila, da razmišljajo o naročnini kot preprostem, prilagodljivem in priročnem načinu mobilnosti. Nekoliko manjši, a še vedno velik, tretjinski delež interesentov so ugotovili tudi v lanski McKinseyjevi študiji v EU.
Kaj pa v Sloveniji? »Avtomobilske naročnine, ki jih pri nas z znamko sharetoo ponujamo pod imenom Autoabo, so vse bolj iskane in zaželene,« potrjuje trend David Fleischmann, vodja novih mobilnosti v družbi Porsche Finance Group Slovenia. »Imamo zelo dobre izkušnje s podjetji, ki ta model že uporabljajo. V večjih podjetjih, še posebej v multinacionalkah ali v družbah, v katerih se zaradi dinamike posla ekipi zaposlenih začasno pridružijo zunanji svetovalci in strokovnjaki iz drugih podjetij oziroma držav ali pa se vodstvo okrepi z menedžerji, ki bodo na lokaciji le določeno obdobje, je težje pokriti potrebe po mobilnosti z obstoječim voznim parkom. Pogosto ni racionalno v floti imeti dodatnega vozila za občasno uporabo. Prav tako je težko vnaprej določiti, kakšen tip vozila bo za te pridružene člane ekipe primeren ali potreben,« pojasnjuje Fleischmann.
Podjetje tako z naročnino zagotovi mobilnost svojim zaposlenim ali sodelavcem brez neznank glede cene in brez izgube vrednosti vozila. Ne glede na to, za kakšen tip uporabnika, njegove potrebe in projekte potrebuje vozilo, lahko podjetje hitro najde primeren model. Ni mu treba skrbeti za registracijo, zavarovanje ali vzdrževanje vozila. Dogovori se le za trajanje avtomobilske naročnine – pri sharetoo so na voljo opcije za tri, šest ali dvanajst mesecev – in si za vnaprej znano ceno zagotovi najustreznejše vozilo.
Včasih se zgodi, da podjetje potrebuje vozilo tudi za krajši čas, na primer za nekaj dni ali teden. »Stranke se za najem, imenujemo ga sharetoo Rent, odločajo, ko se njihovi predstavniki na primer odpravljajo na poslovna srečanja v tujini. Tipičen primer so recimo sejmi. Zgodi se, da gre na pot več zaposlenih, in namesto da bi se vozili z dvema avtomobiloma, se odločijo za najem kombija. Ali pa potrebujejo večji, udobnejši model za predstavnika podjetja, ki zaradi sestanka odhaja na daljšo pot, denimo v Nemčijo, in takrat najamejo zmogljiv avtomobil, ki ga nimajo v svoji floti,« pojasnjuje David Fleischmann.
Kratkoročni najem se izkaže za koristnega tudi pri sezonskih potrebah, kot nadomestno vozilo, kot podpora za zagotavljanje prevozov v času konferenc in podobnih srečanj ali takrat, ko želijo v podjetju testirati kak model, za katerega se bodo potem odločili in ga vključili v stalno floto. Tudi pri najemu je finančna fleksibilnost tista prednost, ki je za podjetje ključna. Plača se le uporaba vozila takrat, ko ga podjetje potrebuje, ni pa stroškov, ki bi nastali, če bi podjetju dodatno vozilo, ki ga ne potrebuje vse leto, stalo v garaži.
Prednosti avtomobilskega najema – sharetoo Rent
velika izbira modelov za najem
storitev door to door: dostava in prevzem vozil na sedežu podjetja
asistenca: pomoč na cesti
vse vključeno: zavarovanje in vzdrževanje, dodatni vozniki, sezonske pnevmatike, vinjeta
Souporaba: carsharing za kratke poslovne opravke
Krog potreb po mobilnosti lahko podjetje sklene s souporabo vozil. »Carsharing predstavlja pravo opcijo za podjetja, v katerih zaposleni pogosto potrebujejo vozila za kratke poslovne opravke ali le nekajkilometrske vožnje.« Ena od ključnih prednosti carsharinga je spet fleksibilnost, saj ta možnost omogoča dostop do vozila, ko ga podjetje potrebuje, brez lastništva.
»Koncept souporabe za poslovne uporabnike smo s storitvijo sharetoo Carsharing uspešno vpeljali v Mobility Hub v Poslovni coni Komenda. Na področju, kjer je na strnjenem prostoru vrsta storitvenih in proizvodnih družb, ponujamo preprosto in učinkovito souporabo električnih in klasičnih vozil koncerna Volkswagen. Električna se seveda na lokaciji dajo tudi napolniti na polnilnici MOON, na voljo pa so tudi javne polnilnice za podjetja in zaposlene v Poslovni coni Komenda ter obiskovalce,« opisuje Fleischmann.
Preprosta souporaba – sharetoo Carsharing
na voljo vrhunska vozila
brezplačno polnjenje e-vozil v Mobility Hubu
uporaba z aplikacijo
preprost postopek (podjetje sklene pogodbo, doda uporabnike – svoje zaposlene – in začne uporabljati storitev)
na voljo podpora 24/7
mesečno poravnavanje stroškov souporabe
Koncept souporabe pa ni omejen le na točke, kot je Mobility Hub. Vsaj del prednosti takega načina deljenja vozil lahko v podjetju uporabijo tudi za svoj obstoječi nabor avtomobilov, pojasnjuje Fleischmann. »Tu seveda ne gre za klasični carsharing, ampak če vaša vozila opremimo s sistemi za telematiko, z našimi orodji zaposleni tudi to floto uporabljajo lažje kot po klasičnih postopkih. Vozila se rezervirajo v sistemu ter odklenejo in odpeljejo s pametnim telefonom brez ključa. Lažje je tudi beleženje službenih poti in posledično se optimizirajo stroški. Navsezadnje pa so ti podatki tudi zelo koristni, ko v podjetju načrtujete prihodnje potrebe po mobilnosti in se odločate, kako boste zasnovali vaš vozni park.
Dobro je vedeti, kakšne možnosti so vam na voljo. Vse pogosteje se v podjetjih izkaže, da se najbolje obnese hibridni model, po katerem imate del vozil v lasti ali dolgoročnejšem najemu (lizingu), druge potrebe pa potem pokrivate z naročnino, najemom ali souporabo.«
Kaj pride v poštev za vaše podjetje?
Preverite ponudbo naročnin, najema in souporabe pri sharetoo. Pogovorite se s strokovnjaki, skupaj analizirajte vaš obstoječi vozni park in ocenite, kaj je najprimernejše in cenovno optimalno.
Kontakt:
www.sharetoo.si
sharetoo@porsche.si
051 248 407