vozila /

Prepričljivost z novo platformo

Audi Q6 e-tron je model, ki ne predstavlja le svežega oblikovalskega pristopa, temveč tehnološki preskok. Platforma PPE (Premium Platform Electric) namreč prinaša opazen napredek na področju zmogljivosti motorjev, pogona, baterijske tehnologije, polnjenja in učinkovitega nadzora nad zahtevnimi sklopi nove Audijeve arhitekture.

Prepričljivost z novo platformo

Q6 je torej prvi model, s katerim znamka naznanja novo generacijo svojih električno gnanih vozil. Kmalu bo sledil še limuzinski A6. Po novi nomenklaturi bo torej vsaj nekaj časa nekakšen pendant klasičnemu modelu Q5 z lastno zunanjo podobo in samosvojimi razmerji, pri katerih so izraziti dinamično kratki previsi, zato pa je daljša medosna razdalja, ki obljublja prostornost in več udobja.

Medosna razdalja meri natanko 2899 milimetrov, to pa je glede na skupno dolžino novega modela, ki je 4771 milimetrov, kar precej. In druge mere? V prtljažnik bo mogoče pospraviti vsaj 526 (in največ 1526) litrov prtljage, novinec pa ima celo prtljažni prostor spredaj (t. i. frunk), ki ponuja razmeroma skromnih 64 litrov, kar je dovolj za kable in druge polnilne potrebščine.

Nov oblikovalski jezik za Q6

Pri Audiju z modelom Q6 uvajajo tudi nov oblikovalski jezik, v katerem se ostre linije in koti prepletajo z mehkimi prehodi in zaobljenimi potezami, posebej pa izstopajo izrazito poudarjeni zadnji blatniki in visoka ramenska linija. Kabinski del je nekoliko nagnjen nazaj, celota pa predstavlja športno eleganco in moč. Zunanjost določa tudi najsodobnejša tehnologija osvetljevanja. Spredaj so zdaj žaromet prvič razdelili na dva dela, pri čemer je spodnji dnevna luč, voznik pa lahko izbira med osmimi različnimi svetlobnimi podpisi. Revolucionarna je tehnologija OLED zadnjih luči, ki lahko s šestimi paneli in skupno 360 segmenti ustvarja novo sliko vsakih deset milisekund. In tako je Q6 sposoben komunicirati z vozili za seboj s pomočjo komunikacijskih opozorilnih svetlobnih signalov (grafik).

Popolnoma digitalizirana notranjost

Q6 bo ponudil povsem digitalizirano vozno izkušnjo, saj notranjost v mnogočem določa enoten, proti vozniku ukrivljen zaslon. Ta združuje Audijev virtualni kokpit, namenjen voznim podatkom (merilnikom), z diagonalo 11,9 palca in osrednji zaslon infotainment sistema z diagonalo 14,5 palca (občutljiv na dotik). Svoj lastni 10,9 palca velik zaslon lahko dobi tudi sopotnik, ki tako upravlja infotainment sistem ali pa si denimo ogleda film, ne da bi pri tem motil voznika. Lahko pa voznik vse pomembne informacije dobiva tudi na projekcijskem zaslonu z razširjeno resničnostjo.

Celoten sistem temelji na novi koncernski platformi E3, ki jo je razvila hišna znamka CARIAD in uporablja sistem Android Automotive. Poleg vseh znanih funkcij lahko digitalni glasovni pomočnik pomaga vozniku in se odzove na govorjeno besedo, ne le na znane ukaze (sicer jih prepozna kar osemsto). Ob tem se vselej uči in razbira rutine ter tudi tako pomaga vozniku.

Nova platforma, 800-voltna arhitektura

Nova platforma arhitekturno povzema zasnovo rolke z baterijo v dnu in kolesi, potisnjenimi na skrajne robove. So pa Audijevi inženirji preklopili na 800-voltno električno arhitekturo, ki omogoča večje napetosti in manjše moči ter s tem prinaša številne prednosti, od enostavnejšega nadzora temperature preko tanjših in lažjih kablov do hitrejšega polnjenja.

Bateriji sta za zdaj dve, ena z zmogljivostjo 100 kilovatnih ur in druga 83 kilovatnih ur (bruto), nova tehnologija in kemija pa omogočata, da imajo baterije kar za 30 odstotkov večjo energijsko gostoto in za 5 odstotkov večjo zmogljivost, s čimer so zmanjšali težo.

Vsaka baterijska celica ima svojo senzoriko za napetost in temperaturo, serijsko pa je vgrajena tudi toplotna črpalka, ki skrbi za hlajenje in predgretje baterij. Z vsem tem se je povečala moč in skrajšal čas polnjenja – v idealnih razmerah je tako mogoče baterijo polniti z močjo 270 kilovatov in jo napolniti v 21 minutah (SoC z 10 na 80 odstotkov). Še bolj praktičen in otipljiv je podatek, da polnilnik potrebuje le deset minut, da se lahko doseg novega Audija poveča za kar 255 kilometrov.

Do 100 km/h v 4,3 s

Pri Audiju bodo ta model ponudili v več verzijah. Osnovna (še vedno dvomotorna, a z novimi motorji, ki so učinkovitejši, kompaktnejši in oljno hlajeni) zmore moč 285 kilovatov (387 konjskih moči), močnejša različica z znano oznako SQ6 e-tron pa že 360 oziroma 380 kilovatov (pri startnem programu).

Do hitrosti sto kilometrov na uro osnovni model pospeši v 5,9 sekunde, SQ6 pa v 4,3 sekunde. Njuni največji hitrosti sta 210 oziroma 230 kilometrov na uro. Čez čas sledi še enomotorna verzija z obema baterijama. In doseg? Q6 e-tron zmore od 625 do 540 kilometrov (WLTP), k temu pa lahko mnogo prispeva tudi učinkovitejša regeneracija (zdaj celo do 220 kilovatov). Voznik lahko namesto fizičnih zavor za upočasnjevanje kar v 95 odstotkih uporabi rekuperacijo..

Inženirje sta pri novem modelu zaposlovala tudi vozno udobje in predvsem agilnost. Prednja prema ima tako novo konstrukcijo (posamičnega) vpetja koles, tudi zadnja prema je seveda večvodilna, volanski mehanizem je vpet na pomožni okvir, nov nadzorni modul električne servo pomoči pa omogoča več prilagodljivosti in s prirejeno geometrijo več povratnih informacij za voznika. Serijsko so vgrajeni blažilniki s frekventnim selektivnim blaženjem (FSD) s pasivnim nadzorom pretoka olja oziroma togosti in celo zračno podvozje (z nadzorovanimi blažilniki). Pri obeh možnostih zadnji posebni računalnik (ECP) nadzoruje delovanje in blaženje oziroma vzmetenje vsakega kolesa posebej v sleherni milisekundi.