Prvi
Škoda je predstavila model Elroq, povsem nov električni SUV, ki stavi na prostorno notranjost, tri velikosti baterije, doseg več kot 560 kilometrov in konkurenčno ceno.
Škoda je predstavila model Elroq, povsem nov električni SUV, ki stavi na prostorno notranjost, tri velikosti baterije, doseg več kot 560 kilometrov in konkurenčno ceno.
Če bi lahko rekli, da je Enyaq njegov večji, starejši brat, pa je model Karoq s klasičnim pogonom tisti, ki mu predstavlja neposredno alternativo. S 4,49 metra dolžine je sicer električno gnani novinec 10 centimetrov daljši od Karoqa, hkrati pa 17 centimetrov krajši od Enyaqa. Tako kot Enyaq pa tudi Elroq uporablja platformo MEB z vsemi prednostmi te koncernske tehnologije vred.
Elroq kot prvi med modeli znamke Škoda v celoti uporablja dolgo napovedovani oblikovalski jezik Modern Solid. Ta pride do izraza predvsem v sprednjem delu z masko hladilnika, ki ji pravijo kar Tech-Deck Face in predstavlja minimalistično evolucijo Škodinega tradicionalnega prednjega dela karoserije. Zadek je precej bolj podoben drugim Škodam, čeprav nikakor ni konvencionalen.
Elroq ima tudi drugačno, štirioko grafiko žarometov. Tokrat so namreč ti horizontalno postavljeni, vedno so v LED-tehnologiji (po želji tudi z naprednejšo matrično LED-tehnologijo) in imajo sodoben ploski, skoraj dvodimenzionalni videz. Ni odveč poudariti, da nova oblikovalska filozofija prinaša tudi dodelano aerodinamiko, od katere je odvisen doseg. Škodin novi kompaktni cestni terenec se tako ponaša z nizkim količnikom zračnega upora (cd), to je samo 0,26.
Najmočnejši različici Elroqa obljubljata najdaljši doseg med vsemi Škodinimi električnimi vozili do sedaj, saj omogočata do 560 kilometrov z enim polnjenjem. Na voljo bodo sicer tri kapacitete baterije (55, 63 in 82 kilovatnih ur bruto) ter skupno štiri različice novega modela: Elroq 50 z najmanjšo baterijo in električnim motorjem s 125 kilovati, Elroq 60 z baterijo srednje zmogljivosti in motorjem s 150 kilovati ter dve različici z najzmogljivejšo baterijo. Elroq 85 bo še vedno shajal s pogonom na zadnji kolesni par, vendar s konično močjo motorja 210 kilovatov, inačica z dvema motorjema in štirikolesnim pogonom (Elroq 85x) pa bo na voljo leta 2025.
Škoda za najzmogljivejši različici svojega novega modela obljublja največjo hitrost do 180 kilometrov na uro in športni pospešek (iz mirovanja do hitrosti sto kilometrov na uro v 6,6 sekunde). Šibkejši različici bosta dosegli največjo hitrost 160 kilometrov na uro in imeli tudi nekoliko skromnejši doseg – več kot 400 kilometrov (Elroq 60) ali preko 370 kilometrov (Elroq 50).
Hitrost polnjenja je odlična, saj je najzmogljivejši različici mogoče polniti z močjo do 175 kilovatov, tako da se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v samo 28 minutah. Pri modelih Elroq 60 in Elroq 50 se baterija lahko polni z močjo 165 oziroma 145 kilovatov, a kljub temu je čas za polnjenje baterije od 10 do 80 odstotkov manj kot 24 oziroma 25 minut.
Kot vsi modeli znamke Škoda je tudi Elroq prvak v volumnu in izkoristku prtljažnika. Ponuja namreč najmanj 470 prtljažnih litrov prostora, če pa to ni dovolj, je mogoče dvotretjinsko zložiti zadnjo klop in tako prtljažnik povečati na 1580 litrov. Ena od Simply Clever rešitev je priročno držalo za polnilni kabel pod pokrovom prtljažnika.
Ob prostornem prtljažniku je potnikom v notranjosti na voljo še za 48 litrov dodatnih predalov in odlagalnih prostorov. Nasploh je za potnike dobro poskrbljeno, ne nazadnje tudi s številnimi Simply Clever rešitvami in z darežljivimi 1056 milimetri višine za glavo. Pred voznikom bosta digitalna instrumentna plošča in projicirni zaslon z obogateno resničnostjo, osrednji infozabavni zaslon ima premer 13 palcev, sistem pa se ponaša z novim vmesnikom in grafiko ter glasovno asistentko Lauro, ki je povezana tudi s klepetalnikom ChatGPT. Bogat nabor sodobnih asistenčnih sistemov vključuje tudi Remote Park Assist, možnost parkiranja na daljavo prek aplikacije.
Na izbiro so številni slogi notranjosti, za katere sta značilni minimalistična zasnova in okoljska komponenta s številnimi recikliranimi materiali. Najbolj dinamični vozniki bodo lahko izbrali tudi Elroqa v različici Sportline s čvrstejšim, nižjim podvozjem, športnimi sedeži in dodatki iz karbona v notranjosti ter značilnimi črnimi zunanjimi detajli.
In če smo že na začetku omenili konkurenčno ceno, naj z njo tudi končamo: cene novega Elroqa se bodo začele pri 34.700 evrih, fizične osebe in nekatere kategorije pravnih oseb pa bodo pri tem upravičene tudi do subvencije.