vozila /

Škoda Superb je Poslovni avto leta

Na izboru časnika Finance je Škoda Superb osvojil laskavi naslov Poslovni avto leta 2024.

Škoda Superb je Poslovni avto leta

Ime Superb se je resda pojavilo že v tridesetih letih prejšnjega stoletja, toda največji limuzinski model, s katerim so pri znamki odločno zakorakali v srednji (in sčasoma zgornji srednji razred), je zares zaživel šele s prvo generacijo sodobnega Superba leta 2001.

Tokrat so oblikovalci in inženirji korenito, skoraj do zadnjega vijaka, vse osmislili na novo, po drugi strani pa je Superb dobil kup najsodobnejše tehnologije. Nastal je na koncernski platformi MQB, ki pa so jo inženirji za to generacijo povsem prenovili in zdaj nosi ime EVO. Zelo prilagodljiva osnova daje oblikovalcem in inženirjem proste roke za celo paleto izjemno različnih modelov.

Najboljši v razredu: Superb

Četrta generacija največjega modela znamke Škoda spet prihaja na trg v dveh karoserijskih verzijah – kot dinamična limuzina in prostorsko razkošen Combi. Oblikovalsko in dimenzijsko ni dramatičnih sprememb, kljub temu pa je Superb v notranjosti pridobil kar nekaj prostora. Tako po uporabnosti in praktičnosti sodi v vrh svojega razreda.

Novi model je sicer ostal na enaki medosni razdalji kot prej, hkrati pa je 40 milimetrov daljši, zanemarljivih 15 ožji in 12 oziroma pet milimetrov višji od predhodnika. V tem Superbu, ki zdaj torej v petvratni različici v dolžino meri 4,91 metra oziroma 4,90 metra kot Combi, so vse dimenzije notranjosti v zelenih številkah. Tako je prostora za glave potnikov spredaj več za 11 oziroma sedem milimetrov, zadaj za šest oziroma osem milimetrov, prtljažnik pa sprejme za 20 oziroma 30 litrov več prtljage kot predhodnik (645 in 690 litrov). Tukaj seveda ne gre pozabiti na številne rešitve Simply Clever, ki lajšajo življenje z vsako novo Škodo. Nekaj je tudi novih, kot so na primer zložljive mizice zadaj in električno pomično prekrivalo prtljažnika.

Voznikov prostor je dodobra digitaliziran, zdaj tudi s 13-palčnim osrednjim zaslonom, največjim v kateri koli izvedbi tega modela doslej. Tudi Superb bo vozniku in sopotniku omogočal prijetno izkušnjo s kombinacijo analognega in digitalnega, podobno kot Kodiaq. Gre za tri lična vrtljiva stikala z digitalnim zaslonom pod glavnim ekranom, ki jim bosta voznik in sopotnik lahko po potrebi določala nove funkcije, vse to pa bo vidno tudi na osrednjem zaslonu. Poleg tega voznikovo novo okolje določa tudi prestavna ročica – ta je namreč zdaj pri Superbu vedno za volanskim obročem, saj so vsi motorji novinca spojeni le z menjalnikom DSG.

Na voljo je kar šest pogonskih opcij: trije bencinski štirivaljniki (z močjo 110, 150 in 195 kilovatov oziroma 150, 204 in 265 konjskih moči), od katerih je najšibkejši blagi hibrid, saj zagonski alternator pomaga motorju pri pospeševanju s 15 kilovati (in 25 njutonmetri navora), ter dva sodobna motorja TDI s 110 in 142 kilovati (150 in 193 konjskimi močmi), tu pa je tudi štirikolesni pogon, ki je serijski pri obeh najmočnejših različicah.

Tudi priključni hibrid je povsem nov: sestavljata ga 1,5-litrski motor TSI in e-motor s sistemsko močjo 150 kilovatov (204 konjske moči), baterijska zmogljivost je 25,7 kilovatne ure, z enim polnjenjem pa naj bi bilo mogoče prevoziti dobrih sto kilometrov. Tudi moč polnjenja je pri novi generaciji večja, in sicer od 11 (AC) do celo 50 kilovatov (DC), podobno kot pri Kodiaqu, saj oba novinca uporabljata enako osnovo.

Superb ima v najnovejši generaciji kar šestnajst asistenčnih sistemov, od katerih jih je nekaj novih, nekaj pa posodobljenih. Dodati velja tudi, da bo na voljo z novim sistemom DCC Pro, ki uporablja po dva ločena ventila za vsak blažilnik, s čimer lahko še bolje nadzoruje blaženje in nadgradi vozno dinamiko.

SPOZNAJTE NOVI SUPERB IN SUPERB COMBI NA SKODA.SI

ODPELJITE SE Z NOVIM SUPERBOM NA TESTNO VOŽNJO

SESTAVITE SI NOVI SUPERB IN SUPERB COMBI PO LASTNIH ŽELJAH V KONFIGURATORJU ŠKODA.