Večji in boljši: novi Passat
Ne glede na bližajočo se električno ofenzivo znamke je tudi Passat hrabro in glasno vstopil v svoje deveto življenjsko obdobje. Zdaj je večji, korenito posodobljen, intenzivno elektrificiran in vsestransko udobnejši.
Ne glede na bližajočo se električno ofenzivo znamke je tudi Passat hrabro in glasno vstopil v svoje deveto življenjsko obdobje. Zdaj je večji, korenito posodobljen, intenzivno elektrificiran in vsestransko udobnejši.
Skoraj težko je verjeti, da mineva že petdeset let, odkar je Volkswagen s Passatom začel pisati uspešno zgodovino tudi v srednjem avtomobilskem razredu. Kako zelo so oblikovalci in inženirji z njim zadeli bistvo in želje (bolj ali manj) evropskih uporabnikov, zelo zgovorno priča tudi dejstvo, da je bilo doslej izdelanih in prodanih kar 34 milijonov primerkov tega modela.
Najprej je treba povedati, da bo nova generacija na voljo le v eni karoserijski obliki, ki je najbolj priljubljena, to je kot kombi, seveda s tradicionalnim imenom Variant. Je pa novi model še enkrat pošteno zrasel, saj v dolžino meri že skoraj pet metrov (natanko 4917 milimetrov), kar je 144 milimetrov več od predhodnika, za 50 milimetrov pa je daljša tudi medosna razdalja. To zagotavlja udobnejšo vožnjo, več pa je tudi prostora v notranjosti (predvsem na zadnjih sedežih, kjer je za kolena potnikov ravno tako na razpolago 50 milimetrov več) in prtljažniku (vsaj 40 litrov več, od 690 do izjemnih 1920 litrov).
Novinec je nastajal na uveljavljeni platformi MQB, ki so jo zdaj posodobili in poimenovali EVO. K njej sodijo tudi omenjena daljša medosna razdalja, spremenjena vpetja in tudi nekoliko drugačna geometrija podvozja, predvsem zadnje večvodilne preme, za katero pravijo, da zagotavlja boljšo vodljivost in odzivnost kot odhajajoča verzija B8. Ob tem pa nova platforma omogoča tudi vgradnjo večjih in širših platišč (za več bočne dinamike) ter neposrednejši krmilni mehanizem.
Poslej bo na voljo tudi nov sistem vodenih blažilnikov DCC Pro z dvema ventiloma (doslej je bil eden). Tako lahko računalnik za vozno dinamiko VDM nadzoruje delovanje blažilnikov posebej v stisku in raztegu, seveda pa vgradnja tega nadzornega modula omogoča tudi nadzor gibanja celotne karoserije in obnašanja Passata v zavojih. S tem je uporabno okno podvozja, na katero lahko vpliva tudi voznik, bistveno večje.
Nabor pogonskih možnosti bo v deveti generaciji raznolik, kot ni bil še nikoli. Po drugi strani pa bo menjalnik odslej samo še eden, in sicer dvosklopčni DSG. Na razpolago je sedem pogonskih sklopov. Izberete lahko sodoben bencinski štirivaljnik (2.0 TSI z močjo 150 ali 195 kilovatov oziroma 204 ali 265 konjskih moči) ter zmogljivejši blagi hibridni pogon z jermenskim zagonskim alternatorjem (1.5 TSI EVO s 110 kilovati oziroma 150 konjskimi močmi) in 48-voltnim sistemom, pri čemer zagonski alternator pomaga s kar 14 kilovati moči in 53 njutonmetri navora. Še vedno so na voljo tri različice dvolitrskega motorja TDI (90, 110 in 142 kilovatov oziroma 122, 150 in 193 konjskih moči). Kot kronski dragulj pa je tu tudi nova generacija priključnohibridnega pogona.
Pri sistemu PHEV gre za kombinacijo močnejšega štirivaljnika (1.5 TSI EVO2), spojenega z e-motorjem (85 kilovatov oziroma 115 konjskih moči), ki zmore sistemsko moč 150 ali celo 200 kilovatov (204 oziroma 272 konjskih moči) in 350 oziroma 400 njutonmetrov navora. Prenovljen je tudi šeststopenjski menjalnik DSG, ki ima v ohišju e-motor. Še največ je k zmogljivostim sistema dodala baterija. Zanimivo je, da je dimenzijsko ostala enaka kot v prejšnji generaciji, toda z novo kemijo ponuja dvakrat večjo energijsko gostoto, tako da je njena kapaciteta 19,7 kilovatne ure. To naj bi omogočalo doseg dobrih sto kilometrov. Prvič je na voljo tudi hitro polnjenje (DC) z močjo 50 kilovatov (poleg polnjenja z izmeničnim tokom z močjo 11 kilovatov, prej 3,6 kilovata). Ne gre pozabiti na dejstvo, da bo na voljo tudi zadnja generacija štirikolesnega pogona 4MOTION (za najmočnejša modela, ki imata motor z notranjim zgorevanjem, serijsko).
Ureditev in oblikovanje voznikovega in potniškega okolja sta predvsem korak bližje premijskemu razredu, izbrani materiali so kvalitetnejši, izkušnja je prijaznejša, kabina izdatneje zvočno izolirana in decentno osvetljena z ambientalno svetlobo, sedeži pa bodo po novem lahko tudi masažni, ogrevani in zračeni. Ročica za nadzor samodejnega menjalnika je ob volanu. Osrednji zaslon sistema MIB4 meri že 15 palcev (serijski 12,9 palca) in je obrnjen k vozniku. Nova modularna infozabavna matrika je bolj intuitivna in preglednejša, pa tudi hitrejša. Instrumentna plošča z zaslonom velikosti 10,25 palca je digitalizirana in integrirana v okolje, obenem pa ponuja štiri različne prikaze, ki jim lahko voznik dodaja izbrane podatke.