Aktualno

Vse iz ene roke

07. avg 2019

Razmišljate, da bi v svoj vozni park vključili električna vozila, a imate hkrati še številna vprašanja, pomisleke in skrbi? Z direktorjem Porsche Slovenija, Danilom Ferjančičem, smo spregovorili o elektrifikaciji mobilnosti ter široki in celoviti ponudbi storitev, ki jo podjetje pod znamko MOON ponuja kupcem električnih in elektrificiranih vozil koncerna Volkswagen, pa tudi drugih znamk.

Ključna, pravi Ferjančič, je celovitost ponudbe. Vsak kupec lahko odslej vse, kar potrebuje za svojo električno mobilnost, dobi na enem mestu, pri katerem koli prodajalcu v pooblaščeni prodajno-servisni mreži Porsche Slovenija: od testne vožnje in naposled nakupa izbranega električnega vozila do svetovanja ter nakupa polnilnih postaj, sistemov za lastno proizvodnjo elektrike (fotovoltaika) in hranilnikov električne energije.

Celovite rešitve
"Ker gre tu za kompleksne rešitve, je naša prednost v tem, da lahko odgovore na vsa s tem povezana vprašanja ponudimo iz ene roke. Preprosto, zanesljivo in varno. Gre pravzaprav za enak pristop kot pri prodaji avtomobila - najprej moramo natančno ugotoviti želje in potrebe stranke, šele potem ji lahko kvalitetno svetujemo,« pripoveduje Ferjančič, ki pri tem izpostavlja še zaupanje, ki ga morata pri takšnem projektu zgraditi prodajalec in stranka, pa naj gre za zasebne ali poslovne uporabnike.

Ob prehodu na električno mobilnost bodo morali upravitelji voznih parkov dobro poznati prednosti in specifiko vozil ter njihovega polnjenja, predvsem pa jih bo treba izobraževati, da si bodo lahko sami izračunali pozitivne učinke e-mobilnosti. Tudi s temi izračuni bomo pomagali našim poslovnim strankam,« zatrjuje Ferjančič, ki hkrati dodaja, da prav veliko posebnih znanj e-mobilnost ne bo zahtevala ne od voznikov ne od upraviteljev voznih parkov. Kljub temu bomo seveda poskrbeli tudi za vse potrebno izobraževanje oziroma informacije. Že zdaj pa lahko povem, da bo servisiranje električnih vozil opazno cenejše kot pri vozilih s konvencionalnim motorjem, kar pa je glede na konstrukcijo pogonskega sklopa tudi jasno."

Kupcem električnih vozil Porsche Slovenija pod znamko MOON trenutno ponuja širok nabor polnilnic z različnimi močmi polnjenja, ki so primerne tako za individualne hiše kot za podjetja s številnimi uporabniki. Prav tako so v ponudbi vzpostavitev sončne elektrarne (fotovoltaika), s katero stranka sama proizvaja električno energijo oziroma 'gorivo', ter hranilniki, v katere se tako proizvedena energija lahko shrani. Tako je baterijo električnega avtomobila mogoče polniti tako rekoč brezplačno oziroma neodvisno od omrežja in trenutne cene električne energije. "Morda so hranilniki električne energije v tem trenutku res še dokaj dragi, saj en kilovat v grobem stane med 900 in 1000 evri, toda pričakujemo, da se bodo stvari tudi tukaj dokaj hitro pocenile in bomo lahko strankam kmalu ponudili ugodnejše rešitve. Bodo pa zalogovniki postali bistveno bolj zanimivi za stranke takrat, ko se bo obračunski takt za proizvedeno in porabljeno energijo iz fotovoltaike, ki je povezana v omrežje, spremenil z letnega na 15-minutnega, kot je to napovedano. Tudi zaradi tega bodo hranilniki postali bolj zanimivi, dobava v omrežje pa manj." Hranilniki električne energije bodo tudi pomagali razbremeniti javno omrežje, saj bodo posrkali presežke takrat, ko jih bodo ponujali mnogi in bi to operaterju lahko povzročilo težave.

Ena od glavnih skrbi je, kako zagotoviti tako imenovano dinamično polnjenje. "Seveda vsi sistemi, ki so na trgu, niso pametni. Zato je naša skrb, da stranki omogočimo polnjenje avtomobila na tak način, da se bo to vselej prilagajalo trenutnim zmožnostim, porabi oziroma inštalaciji, saj morajo nekateri porabniki imeti prednost, objekt pa ne sme počepniti pri takšni dodatni obremenitvi. Zato se že dogovarjamo z nekaterimi domačimi proizvajalci, ki pripravljajo rešitve za to področje," pravi Danilo Ferjančič, ki hkrati pove tudi, da so vse mehanske komponente, ki so v ponudbi pod znamko MOON, izdelali priznani proizvajalci ter da je zanje poleg svetovanja ponujen kvaliteten servis in vzdrževanje. "Vzpostavili smo tudi lastni klicni center, ki je za vsa vprašanja, povezana s sistemi MOON, ki jih ponujamo, na voljo vsem našim strankam in deluje 24 ur na dan, vsak dan."

Kaj pa, če imate v svojem voznem parku že električna vozila drugih proizvajalcev in iščete čim bolj racionalen način za njihovo polnjenje? "Naši sistemi so namenjeni vsem vozilom, ne le vozilom koncerna Volkswagen. Pri AC oziroma polnjenju z izmeničnim tokom gre za tako imenovani tip 2, pri DC-polnilnicah pa za tip CCS. Obstajajo pa tudi AC-adapterji z vsemi tipi vtičev, ki so v rabi. Ravno tako je mogoče naše sisteme povezati na primer z obstoječo sončno elektrarno oziroma fotovoltaiko. Je pa res, da bomo v prihodnje verjetno dobili tudi kar nekaj posebnih rešitev za polnjenje, ki jih bodo pri posameznih znamkah koncerna pripravili za svoje modele," o prihodnosti razmišlja Ferjančič.

Pomoč tudi pri financiranju
Celotni sistemi s fotovoltaiko in tudi močnejše polnilne postaje so lahko resen finančni zalogaj, in to ne le za posameznika, ampak tudi za podjetje. Tudi v tem primeru ima MOON odlično izhodišče. "Ena od naših prednosti je celovito in ugodno financiranje, ki ga lahko ponudimo stranki oziroma podjetju, podobno kot pri avtomobilu. Seveda se financiranje, ki ga ponujamo, in subvencije za avtomobile ne izključujejo, razen ko gre za operativni lizing, pri katerem kupec pač ni lastnik vozila, saj mora za subvencijo zaprositi lastnik. Pomagamo pa tudi pri dodelitvi nepovratnih subvencij za nakup sončne elektrarne ali avtomobila, pripravi potrebnih dokumentov in pri celotnem postopku pridobivanja dokumentacije. Sam upam, da se subvencije, potem ko je država znižala znesek za priključne hibride s 4500 na 2000 evrov, za električna vozila pa so ostale pri 7500 evrih, ne bodo bistveno spreminjale - tudi za avtomobile, za katere so spodbudno visoke, saj smo pri realizaciji energetskih načrtov na evropskem repu."

In kako Danilo Ferjančič ocenjuje odnos javnosti do električne mobilnosti? "Seveda je še vedno kar nekaj zadržkov, pomislekov, toda če se ozremo v zgodovino, je bilo pri uvajanju nove, revolucionarne tehnologije vedno tako. Tako je bilo pri parni lokomotivi in tudi ob uvajanju avtomobila z motorjem z notranjim zgorevanjem - navsezadnje je bilo treba gorivo kupovati v lekarni! Zato se mi zdi logično, da bo trajalo še nekaj časa, preden bo ta tehnologija razširjena in sprejemljiva za vse. Danes jo uporabljajo predvsem njeni ljubitelji in poznavalci ter tisti, ki se imajo za ozaveščene voznike. Zadnji bodo verjetno tisti ljubitelji klasike, ki v vožnji z zmogljivim avtomobilom res in predvsem uživajo. Zanimivo pa se mi zdi, da ljudi tovrstna mobilnost vedno bolj zanima ter da jo povezujejo s svojim načinom življenja in dejavnostjo. Nekdo, ki se recimo ukvarja z ekološkim kmetovanjem, električni avtomobil razume kot logično dopolnjevanje svoje dejavnosti."

 

 

5 blagovnih znamk pod isto streho