Aktualno

Zgodba iz prve roke: vsak dan na cesti z e-Golfom

26. jun 2019

Več kot 4 leta uporabe, več kot 111.000 brezskrbno prevoženih kilometrov – in nič težav: to je osebna zgodba lastnika enega prvih e-Golfov.

Ob koncu leta 2014 si je Jürgen Bäumer, mož iz nemškega Tecklenburga, kupil največje praznično darilo: enega prvih e-Golfov v Nemčiji. Danes, štiri leta in pol pozneje, mu avto še vedno služi enako zanesljivo kot prvi dan – niti enkrat ga ni pustil na cedilu.

53-letni Jürgen je lastnik podjetja, ki je specializirano za energetsko učinkovite ogrevalne sisteme, solarno tehnologijo in sisteme za ogrevanje, njegov slogan pa je »Prepolovite stroške ogrevanja«.

Usmeritev podjetja in radovednost sta ga vodili, da se je že ob prihodu prve generacije e-Golfov navdušil za to vozilo. »Preprosto moral sem ga imeti,« pojasnuje in razlaga, da so imeli njegova žena ter hčerka in dva sinova sprva pomisleke. Skrbelo jih je, da bi obtičali na cesti zaradi kake okvare ali prazne baterije. »Če se bo to zgodilo, bom prišel po vas, sem jim rekel tedaj,« se spominja Jürgen. A doslej, tudi po preseženi simbolični številki 111.111 kilometrov, se mu kaj takega še ni zgodilo. Avto deluje brez težav in z avtom si danes želijo voziti vsi družinski člani.

Tako se pri zajtrku družine Bäumer začnejo »pogajanja«. Bosta e-Golfa vzela oče ali mama za službo, morda hčerka za pot v jahalno šolo ali pa eden od sinov za skok do fitnesa? Ali pa se bo celotna družina odpeljala na izlet do jezera Alf, oddaljenega 53 kilometrov?

»Vsak dan sprejmemo demokratično odločitev,« se nasmeji Bäumer. Kriterij je preprost: kdor ima najdaljšo pot, dobi e-Golfa. Čeprav gre za avto prve generacije in ga je treba polniti na 100 ali 150 kilomterov, so na primer Jürgenove službene poti le redko daljše od 50 kilometrov. Avto pa ima še eno veliko prednost: stroškov za gorivo praktično ni, saj imajo Bäumerjevi doma lastne sisteme za pridobivanje elektrike. Vajeni so, da avto, katerega baterija potrebuje za popolno polnjenje pet ur, priključijo takoj, ko ga parkirajo, tako da je vedno pripravljen na naslednjo vožnjo.

Na cesti se navdušujejo nad pospeški in tiho vožnjo, predvsem pa nikogar ne skrbi, da bi obtičal na cesti. Avto je zelo praktičen: »Prostora je dovolj za vse, prtljažnik je primerljiv s tistim pri avtomobilu z običajnim motorjem z notranjim izgorevanjem. Orodje, stroji, rezervni deli, cevi ... – vse spravimo vanj,« opisuje Jürgen Bäumer svoje delovne izkušnje. Sicer pa e-Golf ni najbolj priljubljen le doma, ampak tudi v podjetju. Tam z njim mesečno prevozijo povprečno okrog 2.000 kilometrov, preostalih 10 vozil, ki so na voljo 16 zaposlenim, pa jih skupaj premaga le 7.000.

Bäumer pravi, da se z vozilom nikoli ni postavljal. A ko ga je kdo povprašal o vožnji z e-Golfom, mu je postregel s svojimi izkušnjami in mu ponudil, naj ga preskusi. Tako je za nakup prepričal tudi dva prijatelja.

Čeprav mu e-Golf še zvesto služi, bi si rad Bäumer kmalu kupil še kakšno Volkswagnovo električno vozilo. Vneto sledi informacijam o prihajajočih modelih družine ID. Veseli ga, da so danes na voljo tudi subvencije za električna vozila, saj take možosti leta 2014, ko je plačal za avto 36.000 evrov, še ni bilo.

A kljub temu, da gre razvoj naprej, je po štirih letih in pol vožnje z e-Golfom Jürgen Bäumer resnično navdušen nad vozilom. »Takoj bi si ga kupil še enkrat. Danes je na voljo veliko električne energije in brez pretiravanja lahko rečem, da gre za zlato našega stoletja,« sklene svojo zgodbo.

 

 

5 blagovnih znamk pod isto streho