Aktualno

7 trendov: kaj bo krojilo posel v 2018?

13. dec 2017

Nove zahteve kupcev, novi načini komunikacije, nove tehnologije: kaj vse nas čaka v novem letu in kako bodo novosti vplivale na velika in mala podjetja po vsem svetu?

 

1. Umetna inteligenca: naredite prvi korak.

Umetna inteligenca bo olajšala procese odločanja, omogočila razvoj novih poslovnih modelov in ekosistemov ter spreminjala uporabniško izkušnjo ne glede na vrsto poslov. Po oceni družbe Gartner, raziskovalno-svetovalnega globalnega giganta, skoraj 60 odstotkov podjetij še išče način, kako bi lahko umetno inteligenco uporabila. V novem letu naj bi številna naredila korak naprej. Kako začeti in premagati dvom o neznanem, prezahtevnem? Z majhnimi, praktičnimi koraki. »Usmerite se na tehnologije, ki prinašajo poslovne rezultate na ožjem področju, širšo sliko pa prepustite raziskovalcem in piscem znanstvene fantastike,« slikovito svetuje David Cearley, eden vodilnih mož Gartnerja.

 

2. Komunikacija v podjetjih: prihranite čas, uporabljajte nova orodja.

Koliko časa porabi podjetje za interno komunikacijo? Analitiki pri McKinseyju ocenjujejo, da gre kar 20 % časa za brskanje za informacijami, ki v podjetju že obstajajo, ter iskanje pomoči pri sodelavcih. V dobrih podjetjih bo zato vse več komunikacije strukturirane z orodji, ki omogočajo ne le takojšnjo, ampak tudi strukturirano in sledljivo komunikacijo ter hiter dostop do informacij. »Morda se to ne sliši kot najbolj vznemirljiva naloga, ampak količina informacij, ki se danes prenašajo v podjetjih, je neverjetna,« pojasnjuje nujnost uvedbe novih orodij Cal Henderson, soustanovitelj družbe Slack (z istoimenskim produktom za komunikacijo).

 

3. Povežite se s svojimi strankami

Se ukvarjate s ponudbo storitev? Potem veste, da so kupci pripravljeni plačati ne le za dobro storitev, ampak tudi za dobro izkušnjo. V letu 2018 se bo enako vse večkrat zgodilo tudi pri prodaji »oprijemljivih« produktov, pravijo pri Forbesu. Kupce pritegnejo dobra zgodba, vrednote družbe, ki so sorodne njihovim osebnim, jezik, ki ga razumejo in jim je blizu. Tudi najboljši izdelek zato morda ne bo več dovolj za to, da boste prepričali ciljno publiko: poskrbite, da jo boste tudi pravilno nagovorili in se ji približali.

 

4. Internet stvari: izkoristite »pametne« naprave in storitve.

Po napovedih družbe Ericsson bo v letu 2018 število naprav, ki sodijo v kategorijo internet stvari (Internet of Things, IoT) preseglo število mobilnih telefonov. Avtomobili, stroji v produkciji in naprave doma, na primer bela tehnika, bodo komunicirali med seboj in z uporabniki. Medtem ko bo domači hladilnik v vse več domovih sporočal, da je zmanjkalo te ali one hrane (in jo znal sam naročiti v spletni trgovini), se v poslu IoT kaže predvsem v pametnih rešitvah, ki uporabniku omogočajo boljšo izkušnjo. Parkirne hiše, ki bodo podatke o številu prostih mest uporabniku servirale na pametni telefon, v tujini že pridobivajo prednost, podobnih primerov pa bo v prihodnje vse več tudi doma.
 

5. Ugotovite, ali je blockchain za vas

Leto 2017 se zaključuje z oblaki prahu okrog vrednosti kriptovalute bitcoin, leto 2018 pa naj bi prineslo jasnejšo predstavo o tem, kaj lahko prinese blockchain v posel. »Tehnologija veriženja podatkovnih blokov«, ki omogoča neposredno izmenjavo vrednosti, namreč prinaša vrsto tehnoloških inovacij in potencialno omogoča konkurenčno prednost tistim, ki jo bodo znali uporabiti tako, da jo bodo kupci sprejeli. Ne glede na to, ali vas blockchain privlači ali ne, poglobitev znanja o ne bo odveč, saj se bomo z njim srečevali vse pogosteje, so prepričani pri velikanu Deloitte. In če to pravijo v družbi s skoraj 40 milijardami letnega prometa in z več kot 260.000 zaposlenimi ...
 

6. Veliki dogodki: boste zraven?

Šport pogosto kroji tudi posel. Največja dogodka leta na globalnem odru, zimske olimpijske igre v Južni Koreji (februarja) ter svetovno prvenstvo v nogometu v Rusiji (junij, julij), ne bosta pritegnila le milijonov gledalcev, ampak spodbudila tudi »biznis«. Ne govorimo le o oglaševanju milijonskim občinstvom, ampak o najrazličnejših povezavah posla in športa. Že imate idejo, kako bi izkoristili velike športne odre za svoje podjetje?
 

7. Poslovna mobilnost: zagotovite vrhunsko podporo za svoj posel.

Tehnološke inovacije na področju mobilnosti, nadaljnji razvoj storitev, ki omogočajo povezljivost, sledenje, optimalno načrtovanje poti, rast števila električnih vozil, so-uporaba vozil ... bodo prinesli nove prednosti podjetjem, ki bodo imela za svoj posel na voljo pravi nabor vozil, servisno podporo in financiranje, ki jim ustreza. Tu pridobivajo pomen ponudniki mobilnosti, ki lahko ponudijo strankam celostno paleto produktov in storitev. Prednosti, ki jih ima tu Porsche Slovenija, smo povzeli tukaj.

 

5 blagovnih znamk pod isto streho