Aktualno

70 let znamke SEAT

13. maj 2020

Pred sedemdesetimi leti se je SEAT podal na vznemirljivo pot. Maja 1950 je bilo ustanovljeno podjetje, ki je Španijo postavilo na kolesa in demokratiziralo mobilnost. Od takrat pa vse do svoje 70. obletnice je SEAT doživel temeljito preobrazbo in je ves čas dokazoval svojo spo­­­sobnost nenehnega razvoja.

Ta pot, polna izzivov, je podjetje izoblikovala v to, kar je danes. Edino avtomobilsko podjetje, ki v Španiji oblikuje, razvija, izdeluje in prodaja vozila, je vodilni industrijski investitor v raziskave in razvoj v državi, predstavlja 1 % španskega BDP ter izvaža 80 % svojih vozil. Trdno podjetje, ki je del koncerna Volkswagen, vodilnega avtomobilskega koncerna na svetu. Podjetje, ki raste in še naprej ponuja najboljše mobilnostne rešitve, ki ljudem olajšujejo življenje.

Iz Barcelone v svet
SEAT je tovarno na območju Zona Franca odprl leta 1953 in takrat so dnevno izdelali pet vozil SEAT 1400. Po 40 letih izdelovanja legendarnih modelov v zgodovini znamke, kot sta SEAT 600 in SEAT 127, se je podjetje odločilo za gradnjo nove, večje in sodobnejše tovarne. Tako proizvodnja od leta 1993 ne poteka več v Barceloni, temveč v Martorellu. Ta tovarna, katere začetna investicija je znašala 244,5 milijarde španskih pezet (preračunano 1,47 milijarde evrov), je po svojem odprtju začela proizvajati drugo generacijo SEAT Ibize in novo SEAT Cordobo, dnevno pa je tovarno zapustilo 1.500 vozil. Podjetje ima trenutno tri proizvodne centre: Barcelona, El Prat de Llobregat in Martorell, kjer trenutno izdelujejo modele Ibiza, Arona in Leon, in sicer 2.300 vozil na dan. Poleg tega na Češkem izdelujejo model Ateca, v Nemčiji model Tarraco, na Portugalskem Alhambro in na Slovaškem Mii electric, SEAT-ov prvi 100-odstotno električni avto. Do danes je SEAT izdelal več kot 19 milijonov vozil.

Odkar je podjetje leta 1965 začelo z izvozno prodajo, takratni cilj je bila Kolumbija, se je SEAT uveljavil kot vodilni španski industrijski izvoznik, saj predstavlja okrog 3 % celotnega izvoza države. Danes je SEAT-ova vozila mogoče kupiti širom po svetu, med drugim na Novi Zelandiji, v Mehiki in Francoski Gvajani.

Razvoj znamke SEAT je v zadnjih 70 letih naraščal skokovito, in sicer na vseh področjih, od oblikovanja avto­mobilov, do proizvodnje in obsega izvoza. Če je izdelava določenega števila vozil nekoč trajala cel dan, se je danes ta čas skrajšal na tri minute. Poleg tega so morali kupci v 50. letih na svoj model SEAT 600 čakati dve leti, danes pa projekt Fast Lane omogoča, da lahko vozilo kupijo v 10 minutah s 5 kliki in ga prejmejo v 21 dneh.


Široka in konkurenčna produktna paleta

V preteklih 70 letih je proizvajalec avtomobilov predstavil 67 modelov z različnimi izvedbami in generacijami. Nekateri izmed njih so bili tako pomembni, da so zaznamovali preobrat v zgodovini znamke. Mednje sodijo SEAT 1400 iz leta 1953, prvo vozilo, ki ga je podjetje izdelalo, in legendarni SEAT 600, ki so ga predstavili leta 1957 in je kmalu postal simbol svobode in mobilnosti. Leto 1984 je zaznamoval prihod prve SEAT Ibize, leto 1999 pa prihod SEAT Leona, ki dosega prodajne uspehe vse od svoje predstavitve na trgu. Omeniti velja še, da je podjetje leta 2016 povečalo svojo modelsko paleto z vstopom v segment vozil SUV, in sicer z modeli SEAT Arona, SEAT Ateca in SEAT Tarraco, in v letu 2019 napovedalo prihod svojega prvega električnega avto­mobila, modela SEAT Mii electric.

Razvoj in modernizacija vozil sta bila stalnica na SEAT-ovi poti, zato je kmalu sledil tehnološki razvoj vseh vidikov vozila, od varnostnih sistemov do najsodobnejše povezljivosti. V sklopu svojega prizadevanja za bolj trajnostno in okolju prijazno mobilnost se znamka posveča veliki električni ofenzivi. Tako bo v letih 2020 in 2021 predstavila nove električne in priključnohibridne modele, ki se bodo pridružili električni različici modela SEAT Mii, ki je trenutno naprodaj. Novosti zajemajo novo Leonovo družino z različico PHEV, različico Tarraco PHEV in nedavno lansirani model CUPRA Formentor, ki bo imel električno priključnohibridno različico. Modelu Mii electric se bo pridružil še el-Born, drugo 100-odstotno električno vozilo znamke SEAT.

CUPRA, dokaz SEAT-ove sposobnosti nenehnega razvoja
Cupra je sinonim za športnost znamke SEAT, že odkar je leta 1996 na trg prišla Ibiza CUPRA. Leta 2018 je SEAT ponovno potrdil svojo sposobnost nenehnega razvoja in ustvaril znamko CUPRA s ciljem, da predstavi edinstven projekt. S CUPRO lahko SEAT dostopa do novih trgov in kupcev, ki iščejo nekaj posebnega. Poleg tega bo CUPRA prispevala k povečanju SEAT-ovega bruto donosa iz poslovanja. Cilj znamke je, da prevzame avtomobilske navdušence. Njene modele, ki temeljijo na elektrifikaciji, zaznamujejo sodobni dizajn in športne vozne lastnosti. Modelu CUPRA Ateca in novi družini CUPRA Leon je sledil CUPRA Formentor, prvi mo­del, ki je bil oblikovan posebej za SEAT-ovo najbolj športno znamko in proizveden v Martorellu. Znamka ga je predstavila v nedavno odprtem salonu CUPRA Garage.


Veliko več kot le proizvajalec avtomobilov – tehnološko podjetje za zagotavljanje mobilnosti

Če je bil cilj ob rojstvu SEAT-a demokratizacija mobilnosti v Španiji, je podjetje v zadnjih letih sprejelo kon­kretne ukrepe za preobrazbo v ponudnika mobilnostnih storitev, ki ne izdeluje le vozil, ampak se odziva na enega največjih trendov prihodnosti: trajnostno gospodarstvo, ki temelji na sodelovanju in souporabi. Tako je SEAT leta 2019 pridobil naziv kompetenčnega centra za celotni koncern Volkswagen na področju mikro­mo­bilnosti in vodi strategijo za nove produkte in storitve za urbano mobilnost. Zato je podjetje ustanovilo SEAT Urban Mobility, strateško poslovno enoto za urbano mobilnost, in predstavilo konceptni eScooter, SEAT-ovo prvo motorno kolo, ter konceptni eKickscooter, produkta, ki se pridružujeta električnemu skiroju EXS Kickscooter.

Kot primer sposobnosti nenehnega razvoja in popolne preobrazbe je SEAT leta 2019 ustanovil SEAT:CODE, center odličnosti za razvoj programske opreme. Novi center ima dve pomembni vlogi znotraj SEAT-a. Njegova prva naloga je, da dodatno spodbuja digitalno transformacijo in s procesom digitalizacije po­­večuje učinkovitost. Poleg tega je njegov namen, da okrepi poslovne modele za nove koncepte mobilnosti, povezljivosti in digitalizacije vozil, pri čemer se osredotoča na SEAT.

Leta 2020 bo podjetje odprlo vrata novega objekta CASA SEAT, prostora v samem srcu Barcelone, ki je bil ustvarjen z namenom, da se pokloni mestu, v katerem je bil SEAT ustanovljen pred 70 leti. CASA SEAT bo stičišče za odkrivanje mobilnosti prihodnosti in bo namenjena različnim aktivnostim ter tako postala pome­m­ben del kulturnega dogajanja v Barceloni.

Sedanjost in prihodnost industrije v Španiji
V svoji 70-letni zgodovini je bil SEAT deležen stabilne trajnostne rasti, ki je poganjala avtomobilsko industrijo v Španiji. Proizvodnja vozil se je začela leta 1953 z 925 zaposlenimi, danes pa SEAT zaposluje več kot 15.000 ljudi in ima multiplikativen učinek na pomožno industrijo, saj skupno ustvarja približno 100.000 delovnih mest.

Promet podjetja je leta 2019 znašal 11,157 milijarde evrov, pri čemer je 81 % (9,041 milijarde evrov) pred­stavljal izvoz vozil in komponent. To je številka, ki SEAT opredeljuje kot vodilnega španskega industrijskega izvoznika. Prav tako danes v SEAT-ovi tovarni v Martorellu izdelajo največ vozil v Španiji, drugem največjem avtomobilskem proizvodnem trgu v Evropi. Izpostaviti velja tudi, da je SEAT leta 2019 namenil 1,259 milija­r­de evrov za investicije in stroške razvoja in raziskav, pri čemer je 27 milijonov evrov investiral neposredno v trajnostne pobude v tovarni Martorell, ki naj bi pripomogle k zmanjšanju emisij CO2 in v sklopu ambiciozne okoljske strategije Martorell do leta 2030 spremenile v tovarno z ničelnim ogljičnim odtisom.

Podjetje je potem, ko je leta 2017 odprlo zdravstveno-rehabilitacijski center CARS, postalo tudi pomemben subjekt na področju zdravja na delovnem mestu. Ta edinstveni zdravstveni center ponuja preventivno medi­cino ter zdravstveno in rehabilitacijsko oskrbo več kot 15.000 zaposlenim v podjetju in letno izvede več kot 70.000 konzultacij.

Skupaj v preteklosti in prihodnosti – od modela SEAT 600 do izdelave respiratorjev
SEAT je del življenj ljudi že 70 let, zato želi pokazati svojo zavezanost družbi in njenim potrebam tudi v težkih trenutkih, kot je čas epidemije covida-19. V tem težkem obdobju je SEAT sprožil različne pobude v boju proti širitvi virusa, še posebej na področju proizvodnje opreme, po kateri je v bolnišnicah največ povpraševanja, na primer po respiratorjih. Ekipa 150 strokovnjakov je več tednov razvijala prototip iz mehanizmov, ki jih tiskajo v SEAT-u, gredi menjalnika in prilagojenega motorja za brisalec vetrobranskega stekla. Kot rezultat je podjetje izdelalo več kot 600 respiratorjev in jih poslalo bolnišnicam po vsej Španiji. 

5 blagovnih znamk pod isto streho