Aktualno

Drži ali ne drži?

21. apr 2021

O električni mobilnosti in njenih okoljskih učinkih obstaja veliko različnih mnenj in prepričanj. Mi smo preverili dejstva.

V pogovorih med nasprotniki in zagovorniki električnih avtomobilov se praviloma na eni strani soočajo skeptiki, katerih znanje temelji na dejstvih izpred desetih let, ko se je novodobna elektromobilnost šele vzpostavljala in so bile tehnologije na izjemno nizki ravni, pri tem pa zanemarjajo izjemno velik razvojni preskok, ki so ga električna vozila in celoten ekosistem električne mobilnosti doživeli med letoma 2010 in 2020.

Na drugi strani so navdušenci, ki tehnologije v začetni fazi razvoja, katerih vsakdanja uporabnost bo jasna šele okoli leta 2030, predstavljajo kot že danes splošno uveljavljene. Ta dvajsetletni razkorak med biti za električno mobilnost in biti proti njej v obdobju najhitrejšega tehnološkega razvoja splošni javnosti vsekakor pošilja zavajajoče in izkrivljene resnice.

Z električnim avtomobilom marsikaj ni več tako, kot je bilo z vozili na bencin in dizelsko gorivo. Vse, kar velja za električni avto v Nemčiji, ne velja nujno tudi v Sloveniji. In to, kar je v Nemčiji morda pogojna resnica o njem, je lahko v Sloveniji popolna laž. Električni avtomobil je pač treba razumeti in interpretirati v specifični prometno-energetski stvarnosti ter širšem družbeno-gospodarskem kontekstu.
 


Preverite, kaj drži in kaj ne.

Kliknite na spodnje trditve in preberite podrobnosti.




#1 V množično električno mobilnost se ne splača vlagati, ker je večje učinke na razogljičenje družbe mogoče doseči s pešačenjem, kolesarjenjem in javnim potniškim prometom.

#2 Električni avtomobil izpusti več ogljikovega dioksida kot avtomobil na fosilna goriva.

#3 Z e-avtomobilom slabo izkoristimo primarni vir energije.


#4 Zaradi visoke nabavne cene se nakup električnega avtomobila ne splača. 

#5 V primerjavi z avtomobilom na fosilna goriva je uporabna vrednost električnega avtomobila občutno manjša. 

#6 Priključni hibridi so volkovi v ovčji koži.

#7 Baterije električnih avtomobilov hitro izgubljajo svojo zmogljivost, tako da je uporabna vrednost teh vozil manjša od obljubljene.

#8 Zaradi množične elektromobilnosti bo treba izdatno vlagati v nove elektrarne. Posledično bomo priča veliki degradaciji okolja. 

#9 Električni avtomobili so pri zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov v primerjavi s sodobnimi avtomobili, ki imajo motor z notranjim zgorevanjem, manj učinkoviti.

#10 Množična električna mobilnost bo sesula elektrodistribucijsko omrežje in zahtevala ogromna vlaganja v ta del elektroenergetike.

#11 Električni avtomobili so pozimi občutno bolj energetsko potratni kot obljubljajo proizvajalci. Zato je vožnja z njimi možna le s številnimi odrekanji udobja in ob neprimerljivo manjših zmogljivostih v primerjavi z avtomobili z motorji na notranje zgorevanje.

#12 Polnjenje električnih avtomobilov je v resnici izjemno drago. Posledično je vožnja z električnimi avtomobili v bistvu dražja od vožnje z avtomobili na fosilna goriva.

#13 Električni avtomobili so zaradi nevarnosti vžiga baterijskega sklopa in izjemne zahtevnosti gašenja občutno bolj nevarni kot klasični avtomobili z motorji na notranje zgorevanje.

#14 Brez možnosti polnjenja električnega avtomobila doma, ponoči, je nemogoče uporabljati električni avtomobil.

#15 Električni avtomobil bo postal primerljivo uporaben z avtomobilom na fosilna goriva, ko bo eno polnjenje baterije zagotavljalo enak doseg vožnje kot poln rezervoar za gorivo in se bo baterija napolnila v primerljivem času kot napolnimo z gorivom prazen rezervoar.

#16 Z vožnjo z električnimi avtomobili z energijo iz obnovljivih virov bomo v bistvo stopili z dežja pod kap. Pri proizvodnji sestavnih delov sončnih in vetrnih elektrarn se namreč izpusti v ozračje občutno več toplogrednih plinov kot se v življenjski dobi njihovega delovanja in uporabe električnih avtomobilov zmanjša ogljični odtis. Enako problematične, če še ne bolj, so tudi baterije za električne avtomobile.

#17 Litij in ostale surovine za izdelavo sodobnih, zmogljivih baterij električnih avtomobilov so v mnogočem okoljsko in strateško geopolitično bolj problematične kot nafta in druga fosilna goriva.

#18 Podeljevanje subvencij za nakup električnih avtomobilov in priključnih hibridov pomeni za Slovenijo kot uvoznico tehnologij odtekanje denarja v tujino.

#19 Globalno segrevanje je naravni pojav, na katerega z uporabo električnih avtomobilov ne moremo vplivati.

#20 Čakalne dobe za električna vozila so bistveno predolge in avtomobili so bistveno predragi v primerjavi z avtomobili na fosilna goriva. Vprašanje prehoda na alternativna goriva je v veliki meri povezano s ponudbo, to je z zmožnostjo avtomobilske industrije, da se prestrukturira in ponudi konkurenčna vozila za dostopno ceno. Trend je vsekakor počasnejši od pričakovanega.

6 blagovnih znamk pod isto streho