Aktualno

#03

22. apr 2021

Drži ali ne drži?     |     Trditev #3


"Z e-avtomobilom slabo izkoristimo primarni vir energije."


Večen očitek nasprotnikov električne mobilnosti je, da imajo električni avtomobili izjemno slab izkoristek primarnega vira energije. V TEŠ 6 se na primer izkoristi le 43 odstotkov primarne energije premoga. Več kot polovica se je izgubi in se ne pretvori v električno energijo. Šestodstotne izgube so značilne tudi za prenosno omrežje, pri polnjenju električnih avtomobilov pa nastanejo od 10- do 17-odstotne izgube. Električni pogonski motorji imajo ob tem 85-odstotni izkoristek. Tako je celostni izkoristek primarnega vira energije v primeru vožnje na elektriko iz termoelektrarne TEŠ 6 med 28 in 31 odstotki. Pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem je treba upoštevati, da pri črpanju surove nafte nastanejo štiriodstotne izgube primarne energije. Pri rafiniranju in logistiki je izkoristek 88-odstoten. Tako je delež energije primarnega vira energije, ko se gorivo natoči v avtomobil, v primerjavi z izkoristkom primarne energije premoga v termoelektrarnah izjemno velik.

Težava se pojavi v motorju, saj ima na primer povprečen slovenski avtomobil le 18-odstotni izkoristek. Tako je celostni izkoristek primarnega vira energije povprečnega slovenskega bencinskega avtomobila samo 15-odstoten. Najsodobnejši motorji z notranjim zgorevanjem se sicer postavljajo z večjim izkoristkom, okoli 25 odstotkov. Tako je njihov celostni izkoristek 21-odstoten. To je še vedno precej manj kot pri električnem avtomobilu. Če je električna energija pridobljena iz premoga ali plina v kogeneraciji v termoelektrarni-toplarni, kjer se doseže 70-odstotni izkoristek primarnega vira energije, je celostni izkoristek primarnega vira energije e-avtomobila med 45 in 50 odstotki.


 
Načeloma vsaj v teoriji DRŽI, da z električnim avtomobilom relativno slabo izkoristimo primarni vir energije. A izkoristek je občutno večji kot s klasičnim avtomobilom na fosilna goriva.



Naprej na naslednjo trditev     |     Nazaj na uvod

6 blagovnih znamk pod isto streho