Aktualno

#12

02. jun 2021

Drži ali ne drži?     |     Trditev #12


"Polnjenje električnih avtomobilov je v resnici izjemno drago. Posledično je vožnja z električnimi avtomobili v bistvu dražja od vožnje z avtomobili na fosilna goriva."


Priznati je potrebno, da je lahko hitro polnjenje električnih avtomobilov resnično drago in v nekaterih ekstremnih primerih v primerjavi z oskrbo s fosilnimi gorivi za vožnjo na 100 kilometrov celo dražje. Vendar se z množično električno mobilnostjo odnosi v spregi prometnega in energetskega sektorja, uporabnikov in proizvajalcev avtomobilov ter ponudnikov energije in storitev polnjenja spreminjajo.  

Poglejmo samo primer rapidnih polnilnic omrežja Ionity. Na njih se na primer najbolj zmogljiv Volkswagen ID.3 polni z močjo 125 kW. Splošni uporabnik polnilnic Ionity mora za kilovatno uro energije odšteti 79 centov. Če torej ID.3 porabi za 100 kilometrov vožnje po avtocesti 19,8 kWh energije, je za to potrebno odšteti 15,6 evra, kar je skorajda trikrat več, kolikor bi nas stalo gorivo za 100 kilometrov vožnje s primerljivo velikim dizelskim avtomobilom.  

Vendar so bile blagovne znamke koncerna Volkswagen razvojni partnerji projekta, v okviru katerega se je vzpostavilo omrežje ultrahitrih polnilnic Ionity. Tako za lastnike njihovih novih električnih avtomobilov velja tarifa 32 centov za kilovatno uro. V primeru ID.3 za sto kilometrov avtocestne vožnje torej okoli šest evrov. Približno toliko ali celo manj, kolikor znaša strošek za vožnjo s primerljivim dizelskim avtomobilom. In dostop do takšnih cen si lahko zagotovi praktično vsak voznik električnega vozila – ali s pravo izbiro znamke vozila, ali pa s pravilno izbiro svojega ponudnika storitev polnjenja. 

Pri tem je potrebno upoštevati, da so ultrahitre polnilnice namenjene le občasnemu polnjenju za toliko električne energije, da se doseže točka, kjer je možno počasi in občutno ceneje napolniti avtomobil. Na primer doma, kjer se strošek  z najboljšim ponudnikom električne energije zmanjša celo na 1,3 evra in manj za 100 kilometrov vožnje. Zato je povprečje stroška oskrbe z električno energijo ob občasnem polnjenju tudi na najdražji polnilni infrastrukturi, ki omogoča enako uporabniško izkušnjo kot avtomobil na fosilna goriva, občutno manjše kot nas stane bencin oziroma plinsko olje.  

Ob vsem je potrebno upoštevati, da Porsche Slovenija vzpostavlja tudi  lastno polnilno infrastrukturo v okviru ponudbe MOON charge, kartica oziroma aplikacija, ki omogoča polnjenje na njej, pa je iz dneva v dan vse bolj uporabna tudi na ostalih omrežjih polnilnic. Lastniki električnih avtomobilov znamk pod okriljem Porsche Slovenija imajo seveda s to možnostjo številne ugodnosti in posebej prilagojene tarife za njihove avtomobile in različne načine uporabe.



Trditev, da je polnjenje električnih avtomobilov v resnici izjemno drago in je posledično vožnja z električnimi avtomobili v bistvu dražja kot vožnja z avtomobili na fosilna goriva, je morda torej resnična za kakšnega uporabnika električnih avtomobilov v posebnih okoliščinah, vendar ne za avtomobile, ki sodijo pod okrilje blagovnih znamk Porsche Slovenija oziroma koncerna Volkswagen. Torej NE DRŽI.

 


Naprej na naslednjo trditev     |     Nazaj na uvod

6 blagovnih znamk pod isto streho