Aktualno

Mobilnost bo postala električna

28. nov 2019

Na 6. simpoziju Emobility so se v Ljubljani zbrali strokovnjaki z različnih področij e-mobilnosti, si izmenjevali izkušnje, analizirali že doseženo na področju razvoja in trende, ki bodo krojili ne le promet, ampak tudi življenjski slog v prihodnosti. Zraven smo bili tudi mi.

Kakšni e-avtomobili in baterije so že na voljo in kaj vse prihaja na trg v prihodnjih mesecih in letih? Kakšno je stanje polnilne infrastrukture in omrežij ter kakšne politike za spodbujanje e-mobilnosti so že uveljavljene, kakšne pa bi bile še potrebne za nadaljnji razvoj e-mobilnosti? To so bila vprašanja, na katera so svoje odgovore posredovali slovenski in mednarodni govorci ter udeleženci srečanj in individualnih predstavitev.

»Mobilnost bo postala električna! O tem – vsaj tako mislimo pri Porsche Slovenija – ni več nobenega dvoma. In čeprav sem se kot strojnik težko sprijaznil s tem, tudi jaz priznavam, da moramo mobilnost zastaviti nekoliko drugače kot doslej, če želimo vsaj približno ohraniti naš življenjski prostor, kot ga imamo danes,« je povedal Danilo Ferjančič, direktor Porsche Slovenija, glavnega pokrovitelja dogodka. Kot eden uvodnih govorcev je opozoril na veliko, čeprav nikakor ne izključno odgovornost avtomobilske industrije pri razvoju, ki bo spodbudil zniževanje emisij CO2.

»Avtomobilska industrija lahko – zlasti v Evropi, glede na njen izjemen gospodarski pomen – odločilno spodbuja druge panoge,« je prepričan Ferjančič. Poudaril je, da gre za celovit pristop, ki zajema učinkovito in trajnostno redukcijo ogljikovega dioksida, prehod na obnovljive vire pri zagotavljanju energije in pa ustrezno kompenzacijo tistih emisij, ki kljub vsem naporom nastanejo, in izpostavil, da se lahko znižanje flotnega ogljikovega odtisa za 30% zgodi le z električnimi avtomobili.

Ferjančič je orisal načrte koncerna Volkswagen, globalne številke ena v svetu avtomobilizma, in hkrati poudaril tudi pomembno vlogo, ki jo bodo imele družbe, kot je v Sloveniji Porsche Slovenija, na področju polnilne infrastrukture in podpornih funkcij.

Celostno ponudbo, v katero so zajeti vrhunski e-avtomobili, ki jih pod eno streho z znamkami Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA in Volkswagen Gospodarska vozila združuje Porsche Slovenija, odlično svetovanje v avtohišah in dopolnilne izdelke in storitve oz. svetovanje, pri čemer je izpostavljena blagovna znamka MOON s polnilnimi postajami in sončnimi elektrarnami, je predstavil tudi Dušan Lukič, vodja projekta Nova mobilnost v družbi Porsche Slovenija. Lukič je med drugim v svojih predstavitvah izpostavil tudi prednosti, ki jih imamo v Sloveniji za spodbudo e-mobilnosti – npr. finančne spodbude za vozila in fotovoltaiko, kreditiranje, prilagajanje zakonodaje) – hkrati pa opozoril tudi na ovire, predvsem na dolgotrajne postopke in birokratske ovire.

Cilj simpozija, zbrati strokovnjake, osvetliti velike korake v razvoju e-mobilnosti in njen potencial, omogočiti izmenjavo mnenj med strokovnjaki ter hkrati tudi širši javnosti predstaviti dejstva ter ovreči najpogostejše zmote ali predsodke, je izpolnjen. Čas je za naslednje korake: za aktivnosti, ki bodo pripeljale do tega, da bo na cestah več e-avtomobilov, sočasno pa se bo razvijala tudi polnilna infrastruktura.

 

Ne spreglejte: izmerite svoj e-potencial s Porsche Slovenija in znamko MOON.

5 blagovnih znamk pod isto streho