Aktualno

Nazadnje odloča lepota

20. feb 2019

Kot vodja oblikovanja pri koncernu Volkswagen je Michael Mauer odgovoren za videz avtomobilov vseh dvanajstih znamk podjetja. Z njim smo spregovorili o vplivih tehologij sedanjosti na oblikovanje vozil jutrišnjega dne.

 

Digitalizacija, avtomatizacija, elekotromobilnost ... Avtomobilska panoga je v fazi globokih, vseobsegajočih sprememb. Smo torej v obdobju naslednje evolucije razvoja avtomobila?

Prav zares se zdi, da so te spremembe – in z njimi tudi vse nove možnosti, ki se ponujajo – v primerjavi z zadnjimi dvajsetimi leti veliko večje. Hkrati pa nas čaka obdobje še večjih sprememb.

Kaj pomenijo tako korenite spremembe za vas kot oblikovalca?

Doslej smo oblikovalci delovali v okviru možnosti, ki nam jih je dajala obstoječa tehnologija. Zdaj pa prihaja tehnika, ki ponuja čisto drugačne možnosti. Kaj je konec koncev električni avto? To je rolka z baterijo na sredi in kompaktnim pogonom spredaj ali zadaj. In s štirimi kolesi, potisnjenimi na skrajne robove. S tem lahko delamo – in imamo pri tem novo svobodo. V prihodnosti bomo torej imeli čisto proste roke pri oblikovanju prostora. S to novo tehnologijo različnih možnosti smo razvili že ogromno idej. Z njimi lahko pokrivamo mobilnost sedanjosti in tudi mobilnost jutrišnjega dne. In celo dneva za tem.

Koncern Volkswagen stavi na sodelovanje med videzom in uporabniško izkušnjo vozila. Kaj natančno to pomeni za kupca?

Zelo preprosto: ljudi smo postavili v središče! To morda zveni preprosto, toda več svobode ko nam ponujajo nove tehnologije pri oblikovanju, toliko bolj lahko prilagodimo avtomobil življenjskemu slogu in željam vsakega posameznika.

Bo oblikovanje zunanjosti postajalo vedno manj pomembno, tudi zaradi spremenjenih navad strank? Govorimo predvsem o premiku od kupca k uporabniku avtomobila.

Prepričan sem, da bo videz avtomobila tudi v prihodnje igral pomembno vlogo. Dejstvo pa je tudi, da bo notranjost, predvsem pa interakcija med vozilom in uporabnikom, igrala vse pomembnejšo vlogo.

Bo avtomobil tako v nekaj letih postal manjvredno prevozno sredstvo?

Zgodilo se bo ravno obratno. V avtomobil bomo namreč vpeljali številne nove tehnologije in mu dali novo uporabno vrednost. Ostal bo tako fascinanten, kot je vedno bil.

Zakaj ste tako prepričani?

Ker trije ključni dejavniki nikoli ne bodo izgubili pomembnosti: to so lepota, inovacije in morda še najpomembnejši med vsemi – čustva. Ravno čustva določajo naše celotno življenje. Kar 90 odstotkov naših odločitev naredimo na podlagi čustev, po občutku. Tudi pri avtomobilih naposled o tem, ali bo nekega dne končal v stiskalnici ali pa na dražbi najdražjih klasikov, ne odloča nič drugega kot lepota.

Stopnja digitalizacije in z njo tudi stopnja povezljivosti v vozilih se strmo dvigujeta. Kam pelje razvoj?

Uporabnik bo pač imel na voljo bistveno več informacij. Naša naloga pa bo, da bomo podatke, ki si jih bo zaželel uporabnik, ustrezno uredili in jih naredili čim lažje dostopne.

Kako tesno pri razvoju sodelujete oblikovalci in strokovnjaki za digitalizacijo?

V naših tako imenovanih Future Centrih oblikovalci in strokovnjaki za digitalizacijo ne le delajo skupaj, ampak tudi živijo v skupnem miselnem svetu. Tam imamo možnost avtomobil misliti in razviti povsem na novo, hkrati pa poiskati tudi radikalno nove rešitve za mobilno življenje, in to brez vsakodnevnega pritiska, ki je tako značilen za razvoj serijskih vozil. Za ta privilegij sem še posebej hvaležen.

Razvoj uporabniških vmesnikov, multimedijskih rešitev, zabavnih vsebin – katere možnosti za oblikovanje notranjosti boste v osnovi ponudili?

Največ truda in energije vlagamo v to, da bi lahko uporabniku ponudili vse možnosti, ki jih dajejo nove tehnologije, in to v takšni obliki, da bi bila njihova uporaba čim bolj preprosta in intuitivna.

Kako se bodo avtomobili prihodnosti sploh še lahko razlikovali med seboj? In ali bo avtomobil izgubil svojo vrednost kot statusni simbol?

Čisto mogoče, da se bo to res zgodilo, ampak osebno mislim, da do tega ne bo prišlo prav hitro. Ravno oblikovanje bo v prihodnosti določalo razliko med vozili, in to ne le pri videzu, ampak tudi na vseh drugih področjih, ki jih bodo dosegla človeška čutila.

Bomo na cestah videvali avtomobilske klone?

Sploh ne, prav nasprotno. Slika na cestah prihodnosti bo še bolj pestra in raznolika, barvita, še bolj emocionalna kot doslej.

Kaj za vas osebno pomeni tako pogosto uporabljan izraz digitalizacija?

Predvsem pomeni možnost bistveno hitrejšega dostopa do informacij. Pospešitev vseh procesov pomeni sicer tveganje, da bi se morebiti izgubil fokus. Ampak prava umetnost pri vsem tem je ločiti bistveno od nebistvenega.

Kako pripravljen na tveganje mora biti pri svojem delu oblikovalec?

Če želiš biti zares inovativen, moraš vedno znova pod vprašaj postavljati vse, kar ti je znano. To pa seveda vedno ne naleti na odobravanje okolice. In prav zato moraš biti kot oblikovalec vedno pripravljen sprejeti neko stopnjo tveganja.

Kako velik je prostor za ustvarjalnost v koncernu Volkswagen?

V primerjavi s številnimi drugimi podjetji se mi zdi, da je večji, saj se koncern zaveda, kako pomembno je oblikovanje.

Naj vam zastavim še zadnje vprašanje. Kaj je za vas primer uspešnega oblikovanja, seveda tudi zunaj polja avtomobilske industrije?

Apple. Kljub temu da ga za primer dajejo skoraj prepogosto, jasno dokazuje, da oblikovanje ne vpliva le na to, kako je nekaj videti, temveč tudi na to, kako to deluje. In prav v tem je pomembna razlika.

 

Tekst in foto: VW Group Fleet Magazine

5 blagovnih znamk pod isto streho