Aktualno

Volkswagen se pospešeno preobraža v softverskega ponudnika mobilnosti

15. mar 2021

Volkswagen se pospešeno preobraža v softverskega ponudnika mobilnosti. Z zdaj predstavljeno strategijo ACCELERATE se bo podjetje dovolj zgodaj in sistematično pripravilo na korenite spremembe v avtomobilski panogi.

Tako odločno kot je Volkswagen pristopil do globalne električne ofenzive, tako pospešeno se podjetje zdaj loteva tudi drugih velikih področij prihodnosti: integracija programske opreme v vozilo in digitalna uporabniška izkušnja postajata pomembni ključni kompetenci. S podatkovnimi poslovnimi modeli želi Volkswagen nagovoriti nove skupine kupcev in si zagotoviti dodatne vire prihodkov. Poleg tega želi še v tem desetletju veliko ljudem omogočiti dostop do avtonomne vožnje. "E-mobilnost je bila šele začetek, prava disrupcija je še pred nami. S strategijo ACCELERATE povečujemo tempo na poti v digitalno prihodnost," je dejal Ralf Brandstätter, izvršni direktor Volkswagna. "V naslednjih letih bomo Volkswagen spremenili tako močno kot še nikoli doslej."

S strategijo TRANSFORM 2025+ je Volkswagen leta 2016 začel korenito preobrazbo in največjo električno ofenzivo v svoji panogi. S programom ACCELERATE pa se želi zdaj spremeniti v "najbolj zaželeno znamko za trajnostno mobilnost". Za pospešeno pre­obrazbo Volkswagen sledi trem strateškim gonilnim vrednotam – "vrednost znamke", "razširljive platforme" in "dragoceno podjetje" – ki slonijo na konkretnih ukrepih in ambicioznih ciljih.

Integracija programske opreme postaja Volkswagnova ključna kompetenca
Volkswagen s svojim volumnom skrbi za potrebno razširljivost programske opreme v koncernu. Integracija programske opreme v vozilo in digitalna uporabniška izkušnja s tem postajata ključni kompetenci podjetja, ki ima vodilno vlogo pri razvoju digitalnega ekosistema, v središču katerega je uporabnik. Pionirsko vlogo pri tem ima družina ID. V ta namen je Volkswagen ustanovil dinamično projektno enoto ID.Digital, ki bo od poletja 2021 naprej v 12-tedenskih intervalih pripravljala posodobitve "po zraku". Avto bo tako ves svoj življenjski cikel ostal ažurno opremljen oz. bo z novimi funkcijami postajal vedno boljši. Že v dveh letih naj bi bilo na cesti okrog 500.000 vozil, preko katerih bo Volkswagen lahko iz povratnih informacij uporabnikov ustvarjal nove funkcije.

Poslovni model 2.0: nove stranke in dodatni viri prihodkov
Z nadaljnjim razvojem avtomobila v softverski produkt Volkswagen ustvarja pogoje za nove, podatkovne poslovne modele. Ovire za vstop v svet individualne mobilnosti naj bi se zmanjšale – hkrati pa naj bi stranke imele na voljo zelo privlačne pakete uporabe. Podjetje želi na ta način ustvariti dodatne prihodke v fazi uporabe vozila – za storitve polnjenja in oskrbe z energijo, za softverske funkcije, ki jih lahko stranka zakupi po potrebi, ali pa za avtomatizirano vožnjo.

Tudi pri strukturi ponudbe želi Volkswagen močno zmanjšati kompleksnost. Prihodnje generacije vozil nameravajo proizvajati v bistveno manj različicah. Možnost individual­nega konfiguriranja ne bo več določena s strojno opremo ob nakupu. Avto bo tako rekoč imel vgrajeno že vse, stranka pa bo lahko po potrebi kadarkoli zakupila želene funkcije "na zahtevo" prek digitalnega ekosistema v vozilu. S tem se bo občutno zmanjšala kompleksnost v proizvodnji.

Jasen načrt za povečanje profitabilnosti
Do leta 2025 bo Volkswagen investiral okrog 16 milijard evrov v takoimenovana pod­roč­ja prihodnosti: e-mobilnost, hibridizacijo in digitalizacijo. Da bi bili lahko kos tem prihodnjim investicijam, bo podjetje s strategijo ACCELERATE še naprej sistematično izboljševalo svojo učinkovitost. Do leta 2023 naj bi dosegli načrtovani najmanj 6‑odstotni donos iz poslovanja, kar bi dolgoročno pokrilo njihovo poslovanje.

Pri tem se bodo osredotočili na krepitev odpornosti proti tržnim nihanjem. Volkswagen naj bi do leta 2023 fiksne stroške zmanjšal za 5 odstotkov, produktivnost tovarn naj bi se letno povečala za 5 odstotkov, materialne stroške naj bi optimizirali za 7 odstotkov, v vseh regijah pa naj bi dolgoročno dosegli črne številke. V Južni Ameriki in ZDA Volks­wagen že za tekoče poslovno leto načrtuje, da se bosta izguba in dobiček izravnala. V Severni Ameriki zdaj prag dobička dosegajo z okrog 15-odstotno manjšim obsegom prodaje, v Južni Ameriki pa celo z okrog 30-odstotnim zmanjšanjem.

Še hitrejša širitev e-mobilnosti
Volkswagen želi globalno e-ofenzivo še bolj pospešiti: v Evropi naj bi do leta 2030 delež izključno električnih avtomobilov v celotnem obsegu prodaje presegel 70 odstotkov – to je dvakrat več od do zdaj načrtovanih 35 odstotkov. V ZDA in na Kitajskem podjetje za isto obdobje načrtuje, da bo delež električnih avtomobilov presegel 50 odstotkov. Poleg tega naj bi Volkswagen vsako leto na trg pripeljal vsaj en nov model na baterijski električni pogon: začelo se bo v prvem polletju 2021 s štiri­kolesno gnanim ID.4 GTX1, ki mu bo v drugi polovici leta sledil športni ID.51. Jeseni bo na trg prišel ID.6 X/Cross1, sedemsedežni električni SUV za kitajski trg. Načrte za električni avto, ki bo pozicioniran pod ID.32 in bo imel vstopno ceno od 20.000 evrov, so prestavili za dve leti, tako da naj bi se to zgodilo že leta 2025. Volkswagen z vidika pospeškov, polnilne moči in dosega stalno izpopolnjuje modularno platformo za električna vozila MEB. Tudi pri naslednji generaciji modularne platforme za zmogljive, popolnoma električne nižje modele vozil (Scalable Systems Platform) Volkswagen gradi na bogatih izkušnjah, ki jih je doslej pridobil kot specialist za avtomobilske platforme. To platformo naj bi prvič uporabili leta 2026 za Trinity, vizionarski projekt podjetja.

Hkrati s pospešeno e-ofenzivo naj bi se nadaljeval tudi razvoj modelov z motorjem z notranjim zgorevanjem. Zato bodo vsi ključni modeli - kot so Golf, Tiguan, Passat, Tayron in T-Roc – še enkrat dobili svoje naslednike. Ralf Brandstätter: "Za določen čas še potrebujemo modele z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki pa morajo biti čim bolj učinkoviti. Zato bo naslednja generacija naših ključnih produktov – vsi so modeli, ki se prodajajo po vsem svetu – dobila tudi najnovejšo generacijo priključnohibridne tehno­logije, z električnim dosegom do 100 kilometrov."

Trinity bo avtonomno vožnjo ponesel med množice
Vse to, kar si je Volkswagen zadal za prihodnost, bodo stranke lahko v vozilu prvič preizkusile leta 2026. V Trinityju se bodo združili vsi dejavniki. Vozilo bo v trojnem smislu postavilo nove standarde: tehnološko, pri poslovnem modelu 2.0 in pri novih pristopih za proizvodnjo v matični tovarni v Wolfsburgu.

Trinity bo že od samega začetka omogočal avtomatizirano vožnjo na stopnji 2+, v prihodnosti pa na stopnji 4. "Trinity bo za naše stranke nekakšen časovni stroj, ki jim bo podaril čas in jim prihranil stres. Ta tehnologija ne sme postati privilegij izbrancev, zato bomo z našim razširljivim pristopom dosegli, da bo dostopna za mnoge ljudi," tako Ralf Brandstätter.

Z današnjimi pribl. 6 milijoni prodanih vozil na leto Volkswagen zagotavlja takšen volumen, ki je potreben za zahtevni razvoj avtonomne vožnje, njen razširljivi koncept in uvedbo po vsem svetu. Volkswagen bo v ta namen s Trinityjem leta 2026 kot vodilni v koncernu na ravni popolnoma povezane flote vozil začel vzpostavljati nevronsko omrežje. Prek njega bodo vozila v prihodnje kontinuirano izmenjevala podatke – denimo o prometni situaciji, ovirah ali nezgodah. S tem bo Volkswagen ustvaril samoučeči sistem z milijoni vozil, ki bo koristil strankam vseh koncernskih znamk.

Ralf Brandstätter: "Volkswagen se bo temeljito spremenil. Ne bomo si prizadevali samo za podnebju prijazno e-mobilnost, temveč predvsem tudi za navdušujoče digitalne uporabniške izkušnje, za nove poslovne modele in avtonomno vožnjo za mnoge. V preteklih letih smo si ustvarili močan izhodiščni položaj. S strategijo ACCELERATE zdaj dajemo digitalizaciji dodaten zagon."

6 blagovnih znamk pod isto streho