#06
Drži ali ne drži? | Trditev #6 "Priključni hibridi so volkovi v ovčji koži." Tako kot so se prvi množični električni avtomobili z velikim dosegom na začetku prodajali kot izjemno dragi prestižni izdelki, so...
Drži ali ne drži? | Trditev #6 "Priključni hibridi so volkovi v ovčji koži." Tako kot so se prvi množični električni avtomobili z velikim dosegom na začetku prodajali kot izjemno dragi prestižni izdelki, so...
Drži ali ne drži? | Trditev #6
Tako kot so se prvi množični električni avtomobili z velikim dosegom na začetku prodajali kot izjemno dragi prestižni izdelki, so se kljub visoki ceni uveljavili tudi priključni hibridi uglednih avtomobilskih znamk. Svoje je seveda dodala še politika pozitivne diskriminacije z ugodnostmi ob vstopu teh avtomobilov denimo v središče Londona in Milana ali z brezplačnim parkiranjem v centrih slovenskih mest med polnjenjem. Zato so bili priključni hibridi v javnosti prepoznani kot volkovi v ovčji koži, katerih nakup države spodbujajo s subvencijami, v resnici pa pri vsakdanji rabi v ozračje izpustijo občutno več toplogrednih plinov kot večina avtomobilov na fosilna goriva, poleg tega pa izpostavljajo razlike v družbi.
Razvoj tehnologije in razširitev ponudbe v cenovno in velikostno bolj množične dele avtomobilskega trga pa sta priključnim hibridom, še posebej v Sloveniji, zagotovila izjemno velik potencial za učinkovito zmanjševanje emisij toplogrednih plinov. Pri nas se namreč polovica vseh voženj z avtomobilom opravi na razdaljah med 20 in 50 kilometri, torej v območju, v katerem je priključni hibrid mogoče uporabljati enako kot električni avtomobil, brez izpustov toplogrednih plinov. Ob tem priključnohibridni avtomobili odpravljajo vse zadržke pri nakupu električnega avtomobila, to je morebitne težave s polnilno infrastrukturo in nezmožnost izvesti nenapovedano dolgo vožnjo v omejenem času.
Za Slovenijo torej NE DRŽI, da so priključni hibridi volkovi v ovčji koži. To so vozila s tehnično rešitvijo, ki ima zaradi številnih okoliščin in posebnosti morda največji potencial za zmanjševanje emisij v prometu pri nas.