Aktualno

Škoda Karoq

16. jun 2017

Po 8 uspešnih letih Škodinega kompaktnega terenca Yetija je nared naslednik. Karoq (kot pri večjem Kodiaqu prihaja navdih za ime z Aljaske) prinaša novo oblikovno pot in utrjuje Škodin sloves proizvajalca premišljeno zasnovanih, hkrati pa po privlačnem dizajnu prepoznavnih vozil.

Karoq je nastal na novi koncernski platformi MQB A1 (s čimer je soroden tudi VW modelu T-Roc in Seatovi Ateci). Gre za model, ki je z dolžino 4,38 metra kar 16 cm daljši od svojega predhodnika. Več dolžinskih centimetrov in daljše medosje prinaša več prostora v notranjosti. Tako je za ta dolžino bogato odmerjena medosna razdalja (2,638 mm oz. 2,630 za 4x4), širina 1,841 metra po obljublja dovolj ramenskega prostora. Za tiste, ki vedno iščejo kompromis med prostorom v prtljažniku in na zadnjih sedežih, je na voljo VarioFlex zadnja klop, ki jo sestavljajo trije posamični sedeži. Te je moč tudi povsem (in posamično) odstraniti iz avtomobila. Tako je lahko prostora v prtljažniku od že v izhodišču prostornih 479 litrov pa do čisto »dostavniških« 1.810 litrov.


Pri petih motorjih (za zdaj) gre za neposreden vbrizg goriva in prisilno polnjenje ter za okoljski standard EU 6. Sicer je le vstopni litrski 1,0 TSI s 85 kW (115 KM) trivaljnik, ostali so štirivaljniki s prostornino 1.5, 1.6 in 2.0 litra in z razponom moči od 85 do 140 kW (115 do 190 KM). Menjalnika sta dva – za vstopne modele je na voljo ročni šeststopenjski, za močnejše (ali opcijsko) pa je tu sedemstopenjski dvosklopčni DSG. Tudi štirikolesni pogon je na voljo (serijski v najmočnejši verziji), in sicer z računalniško krmiljeno sklopko pred zadnjim diferencialom. Vse skupaj je moč nadzorovati tudi s voznimi programi (Drive Mode Select). Gre za pet programov, s štirikolesnim pogonom pa celo šest (Off Road).


Karoq kot prvi Škodin model prinaša povsem digitalizirano instrumentno ploščo, ki ponuja štiri osnovne oblikovne možnosti, ob tem pa je mogoče prilagoditi tudi postavitev in velikost številnih drugi informacij, na primer delovanje asistenčnih sistemov,  zabavnih vsebin … Novost je tudi krmiljenje (določenih funkcij) infotainment sistema s pomočjo gestikulacije, kar je v tem razredu popolna novost. Sicer pa se lahko nov model pohvali tudi novo generacijo infotainment sistema (MIB) zadnje generacije, kjer navduši najzmogljivejši Columbus z osrednjim zaslonom velikosti do 9,2 palca. Jasno pa je tudi, da sodi zraven paleta povezljivostnih storitev pod imenom Škoda Connect. Ker Karoq nagovarja tudi mlajšo generacijo, ponuja tudi platformo SmartLink+, preko katere je mogoče v sistem povezati praktično vsak pametni telefon, zraven je tudi možnost brezžičnega polnjenje (Phonebox).


Da gre za avtomobil današnjega in jutrišnjega dne, pa govori tudi spisek ponujenih asistenčnih sistemov, ki obsega vse znane pomočnike – od aktivnega tempomata, zadržanja v svojem pasu, pomočnika za vožnjo v gneči, mestnega zaviranja v sili s prepoznavanjem pešcev in vse do samodejnega ustavljanja v sili. 

Izšel je novi Poslovni carzine

Vas zanimajo poglobljene vsebine iz sveta podjetništva in poslovne mobilnosti?

Naročite brezplačno revijo

5 blagovnih znamk pod isto streho